Beiijing - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Beiijing - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Beiijing

Door: wilma en bert spijkers

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

05 Oktober 2011 | China, Peking

Hallo allemaal
Bedankt voor alle lieve en leuke reacties.Nou het is wel ff heftig hoor.Druk programma in Beijing maar wel geweldig. Gisteren 04-10-2011 (proficiat Elly en sMary xx) zijn we naar de Chinese muur geweest, we waren zo vroeg dat we zowat de enige waren, heerlijk en geweldig indrukwekkend. Die rust duurde maar een uurtje en toen liep massaal China uit ook omdat het deze week nat. feestweek is maar dat mocht de pret niet drukken. Ik weet ff niet waar ik moet beginnen maar het was heerlijk met de kabelbaan omhoog en te voet omlaag. Heftig maar wel te doen sprak zij stoer,hihi.Veel gelopen en geklauterd en erg mooi. We hebben ook superweer, wat zijn we geluksvogels en wat hebben wij het goed!! Toen we beneden terugkwamen werd ik haast gek van de kraampjes verkoop van souveniers en water en ander spul. Very cheap very cheap en nice price. Helaas niet aan ons besteed/ Daarna gingen we naar het Zomerpaleis en toen krioelde het van de toeristen (bijna allemaal Chinezen,hihi.Toen we zowat kapot waren van het vele lopen gingen we ook nog maar even naar het Olympisch dorp (Birdsnest).Daarna hadden we (stom) zelf gevraagd om Peking Eend te gaan eten en hebben we ons weer eens laten n........Want wat te denken van 15 euro incl. een klein plastic bekertje bier.Later hierover meer.Daarna snel naar het hotel en naar bed waar ik heerlijk heb geslapen. Vanmorgen om 7.00uur naar Tempel off heaven gelopen en dat was ook weer heel erg bijzonder. Supermooi en groot natuurpark met Pagode en tempels waar allerlei mensen groot en klein van alles deden om te ontspannen. Wat te denken van Tai Chi of dansles zonder muziek of breien zowel mannen als vrouwen en voetballen met een veren shuttle achtig iets. Gewoon heel erg relaxed allemaal. Bert heeft nog twee Chinezen uitgedaagd of was het andersom om te badmintonnen, dat was helemaal super. Iedereen kwam kijken naar die Europeaan die zowel de man als vrouwelijke chinese natuurlijk makkelijk aan kon.hihi.Paar uren vertoefd en toen nog wat inkopen bij de supermarkt voor onze eerste lange treinreis en nog ff een late lunch.
Wat denk je wat, Met z'n vieren gegeten, veel meer en veel lekkerder (ook pekingeend)dan gisteravond en moesten we incl. drank 19 euro afrekenen????Kortom we zoeken voortaan zelf wel wat.Nu maar snel ff naar een internetcafe want ons netboekje ligt opgesloten (stom) en we weten niet wanneer en waar we nog kunnen schrijven de komende twee dagen.We gaan zometeen met de slaaptrein naar Xian en hebben onze medeslapers al gevonden. Spannend! Tot later. Lieve groetjes van BenW

• 05 Oktober 2011 - 08:43

Sandra Van Goch:

wat klinkt het toch allemaal geweldig!!! En wat leuk om jullie reisverslagen bij te houden. Geniet er verder nog van!! En veel succes in de trein!!
    xxxxxx

• 05 Oktober 2011 - 10:49

Christel Brenner:

Nun habe ich schon 10 mal versucht, Euch ein paar liebe Zeilen zu schreiben, aber ich bekomme das glaube ich, nicht hin. Aber ich versuchs nochmal. Vielen Dank, dass Ihr uns auf die schöne Reise mitgenommen habt, so können wir alles Schöne mit Euch sehen, aber wir müssen nicht so früh aufstehen dafür! Wir wünschen Euch noch superschöne Wochen und natürlich sehr viel Spass und Sonne und natürlich Liebe...dickes Küßchen von uns aus Remscheid

• 05 Oktober 2011 - 13:29

Chantal:

Hee luitjes, zo das al n heleboel wat jullie gezien en gedaan hebben. Mooi!
    Wouw zo heerlijk even rustig bij de Chinese Muur. Bij onze Chinese Muur had ik er ook een paar voor me afgelopen weekend! (grapje) Geniet lekker van alle indrukken! Dikke kus xx

• 05 Oktober 2011 - 19:02

Joan En Ad:

Zo te lezen hebben jullie een paar geweldige dagen gehad in Peking.

De invulling ervan doet ons denken aan onze reis in 2009. Alleen hadden wij bij de tempel off heaven sneeuw, en was het er daardoor niet erg druk.

Nog een kleine tip; alvorens foto's te uploaden kun je ze beter een naam geven waaruit blijkt waar ze genomen zijn, zodat wij dat ook weten.

groetjes

Bels

• 05 Oktober 2011 - 19:55

'sLil:

Lieve schatten,
    Heerlijk om jullie reisdagboek te volgen! Lekker genieten. Hopelijk kun je in de slaaptrein ook ff slapen, want zo te lezen is het een druk programma (wel in een relaxte sfeer).
    Dikke kus xxx

• 06 Oktober 2011 - 07:05

Lucre:

hoi wilma en bert,
    echt leuk om zo toch ook een beetje mee te mogen genieten van jullie avonturen.
    alvast welterusten voor in de slaaptrein.
    xxxxxxx

• 06 Oktober 2011 - 09:24

Johan En Elly:

hoi wilma en bert heel spanend allemaal geniet er maar van !!!!!!!!!!
    O elly heeft een goede verjaardag gehad en ons ria is ook geweest daar gaat het heeeel goed mee , veel plezier nog

• 08 Oktober 2011 - 17:25

Jan En Len:

De reis gaat goed, is mijn indruk maar het lijkt me allemaal erg veel. Kan het een beetje bezinken? Hebben jullie nog wat tijd voor jezelf buiten al het georganiseerde om? Geniet verder en tot gauw. Liefs. Jan (en Len)

• 10 Oktober 2011 - 19:18

Syl:

heel veel plezier, hier alles o.k. maar slome internetverbinding in Kenia dus mailen niet te doen eigenlijk. Knuf Syl