Stenen Woud en Yangshou - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Stenen Woud en Yangshou - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Stenen Woud en Yangshou

Door: wilma en bert spijkers

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

25 Oktober 2011 | China, Peking

Vervolg van Zondag 24-10-2011. Alles weg en moet ik helemaal opnieuw beginnen met mijn reisdagboek van vandaag!!Om even terug te komen opgisteren, het Stenen woud was helemaal geweldig. Misschien wel supertoeristisch maar je moet juist niet gaan waar de toesristen gaan en zeker niet de Chinezen en dat bedoel ik niet vervelend maar die fotograferen echt alles en staaan altijd voor je camera en zijn zeer luidruchtig aanwezig en dat bedoel ik ook niet vervelend! Hoe het ook zij wij nemen de Majorroute en er is ook een minorroute maar we hebben een kleine 4 uur en we weten niet of dat genoeg is?? Rita, Arjen,Klaas-Jan, Bert en ik gaan met z'n vijven en al snel komen we Erwin en Gerard tegen. We stappen stevig door en komen al snel in de middle of nowhere waar we de meest spectaculaire spelonken, hoogte en laagte ravijnen met ellenlange trappen. Natuurlijk is er heel veel aangelegd en allicht is het een toeristische trekpleister maar wij vinden de achteraf routes wel.hihi. Helemaal moe maar supervoldaan komen we net voor de afgesproken tijd terug om te eten en realiseer ik me dat ik nog nooit zoveel gelopen heb op een reis als deze. Het gaat echt helemaal super en ben waanzinnig blij en trots. Dan snel gegeten en gaan we naar de nachttrein die om 21.00 uur vertrekt naar Yangshou. Doei!xx
Maandag 24-10-2011. Nou de treinreis proberen we heel snel te vergeten. Smerigste tot nu toe en steeds weer een avontuur.Er hadden zich 2 kinderen en een vrouw in mijn bed genesteld en ze voden vervolgens dat ik maar in een andere coupe op de bovenste moest gaan liggen. Heel de groep in opstand,hihi en ja dat kan natuurlijk niet en dat wil ik ook niet.Dus Helen erbij en opgelost!Na ons geinstalleerd te hebben en wat gedronken te hebben gaat het ligt uit tijdens mijn eerste lekker glaasje wijn???? Jammer dan maar gan slapen maar dat was een grote ellende. Alles open en bloot, alle kindjes aan het huilen en eindelijk was het 7.00 uur en was heel de trein wakker.Op ons gemak ontbijten met onze 6pers. coupe, koffie erbij en heerlijk wegzakken in mijn boek "de Vlucht uit China van Zhang,Boli" Heerlijk!! Dan om 13.30 uur komen we aan in Yangshou en checken in het hotel in waar we s'avons naar de Sound en Lichtshow gaan van de beroemde Chinese Regisseur Zhang,Yimou die ook de opening van de Olympische Spelen heeft gemaakt! Erg mooi maar ik had het toch wat spectaculairder verwacht. Maar de locatie was schitterend, de Bergtoppen, de 12 peaks maakten natuurlijk heel veel goed en uiteindelijk een mooie show gezien. Dan terug naar het hotel waar we een stukje verder bij Mickey's Place een heerlijke cocktail drinken. Een Nederlands Orgasme want het Chinese Oragsme, wat ze ook kennen, is met Melk en dat is te gezond voor ons,hihi. Dan snel slapem en morgen een redelijk relaxte dag. Doei. x
Dinsdag 25-10-2011. Heerlijk uitgeslapen en gaan op ons gemak douchen, eindelijk weer eens mijn haar wassen en ontbijten. Ff door het dorpje? en nu mijn dagboek schrijven. Gaat wel een beetje moeizaam was alles kwijt maar zit er weer helemaal in. Niet iedereeen reageert op ons reisdagboek maar ze zullen het allemaal wel te druk hebben met werken,hihi.Zo meteen gaan we een boottocht doen op de Li rivier en kijken naar het cormuran vissen een soort afgerichte Aalscholvers die de vis vangen dus ik laat me verrassen. Het gaat nu snel maar dat vind ik ook wel okay, ik wil ook wel weer naar huis met al onze ervaringen en foto's en film. Daarna gaan we ergens onderweg eten en hopen eindelijk eens wat meer vlees te krijgen en wat minder Tofu. Jan van B. je zit je nu wel te verbijten zeker,hihi. En dan op naar morgen waar we ongetwijfeld weer een superexcursie gaan doen met Raften en weet ik veel, we zien wel,hihi.
HenM ja we hebbe het sms je ontvangen, wacht nog ff tot we thuis zijn of neem een optie, we hebben nog wat vraagjes?
Tot later allemaal en bedankt voor alle lieve en leuke reacties! x x

  • 25 Oktober 2011 - 08:10

    Karin En Aanhang:

    Wow,

    Ooit zo,n actieve reis gehad? Wat een gave verhalen en foto's! Binnenkort snel een date plannen om al het moois te bekijken! Geniet nog ff

    Groetjes uit getel

    Kusje van theun en ons

  • 25 Oktober 2011 - 13:02

    Sandra Van Goch:

    Wat een prachtige reis...ik volg jullie op de voet....figuurlijk helaas....
    xxx

  • 26 Oktober 2011 - 04:01

    Johan Elly:

    geweldig allemaal er zijn geen woorden voor vlees krijg je zaterdag avond als we je gelukig weer op mogen halen , en de orgame (mischien ) van bert tot dan liefs van ons

  • 26 Oktober 2011 - 19:56

    Tilleke:

    Wat een reis ! zoveel ervaringen en indrukken en dat allemaal gecombineerd in één reis.
    Mooie foto's ook zeg.
    Favoriet van me blijft tot nu toe die foto van Ganden vergezicht, spectaculair!, net een schilderij!.

    Geniet maar lekker met volle teugen van de laatste dagen.


  • 26 Oktober 2011 - 20:34

    Jan En Yvonne:

    als je dit leest zit het er bijna op.
    maar ik weet zekers dat je deze reis nooit meer zult vergeten.wel thuis en tot ziens.
    jan en yvonne

  • 27 Oktober 2011 - 13:16

    Chantal:

    hee, de collega's beginnen je nu echt te missen. Gelukkig duurt het nu niet zo lang meer... stoere foto's! Ik ben wel n beetje jaloers als ik het allemaal zo lees en zie wat geweldig!
    Geniet de laatste dagen nog even!
    Goede reis terug! groetjes van ons x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

China en Tibet

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2011

Yangshou en Canton

25 Oktober 2011

Stenen Woud en Yangshou

22 Oktober 2011

Dali en Can Shang Mountain

21 Oktober 2011

Dali

19 Oktober 2011

Lijiang
Wilma en Bert

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 35528

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 14 Februari 2016

Nieuw Zeeland, Heaven on Earth!

29 September 2014 - 24 Oktober 2014

Eilandenparadijs Indonesië!

28 Augustus 2013 - 20 September 2013

Mexico, Honduras, Guatemala, El-Salvador

01 September 2012 - 23 September 2012

Sri Lanka een wereld van verschil!

01 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

China en Tibet

Landen bezocht: