Dali en Can Shang Mountain - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Dali en Can Shang Mountain - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Dali en Can Shang Mountain

Door: wilma en bert spijkers

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

22 Oktober 2011 | China, Peking

ZATERDAG 22-10-2011.Vandaag moeten we om 9.00 uur weg naar de Berg om een 5 uur durende wandeling door de bergen te maken. Eerst met een Gondel(6pers) dan de wandeling en daarna de stoeltjesliftn naar beneden. Ik heb zo slecht geslapen en ben zo moe dat ik besluit om niet mee te gaan. Was om 4.00 wakker van de herrie, geschreeuw, en rollende ijzeren vaten. Bert slaapt rustig door.Fijn.Tegen 9.00 uur gaat hij weg met de helft van de groep en ik ga weer proberen te slapen.!! Om 13.30 uur word ik wakker. Was het nodig? hihi. Om 15.00 uur is Bert terug en gaan we lekker boodschappen doen voor de komende twee dagen. Wat denk je wat, lekker bruin brood met 3 verschillende kaasjes. Limonade, melk Yochurt, koffie, fruit, chips, alles voor de nachttrein en de lange busrit van morgen. Dan nog ff lekker eten bij Jack's= Chinees, Nepalees en Westers en snel naar het Hotel waar we om 21.00u in bed liggen.
ZONDAG 23-10-2011. Onze laatste week gaat in en nu zijn we zo weer thuis. Vandaag zo'n 6 uur in de bus naar Kunming = 350km. Onderweg gaan we nog wel naar het Stenen Woud waar we tussen te gekke en fantasievolle rotsformaties door gaan lopen. Chinezen schijnen er erg gekke namen aan gegeven te hebben en wij gaan kijken of wij dat hetzelfde gaan doen,hihi. Daarna gaan we door naar Kunming waar we in de late namiddag de hardsleeper nachttrein naar Guillin nemen waar we dan de volgende ochtend aankomen. Ik schrijf dit nu al omdat we de komende dagen geen internet hebben en we alleen in bus en trein zitten dus zo heel veel wordt er dan niet gedaan alleen ons verwonderen over het rijgedrag van de chinezen,hihi. Veel stops onderweg vanwege de vergezichten en steeds weer verandering van natuur.Daarna komen de dagen waarop wij ons het meest verheugen, Het Karstgebergte maar daarover later meer! Wel te rusten.xxx

• 22 Oktober 2011 - 13:22

Jan Van Bergen:

Hopelijk maken jullie een prachtige boottocht over de ondiepe Li rivier. Een wel zeer romantische omgeving gaan jullie meemaken. Veel reisgenot voor de komende laatste week en veilige thuiskomst. Jan

• 22 Oktober 2011 - 14:56

Bram&Monique:

Hoi reislustigen. Wij denken dat dit jullie reis van je leven is. Fijn dat jullie iedereen laten meegenieten. Geniet nog m,aar goed van jullie laatste week. Lieve groeten vanuit een toch nog redelijk warn Frankrijk 21°.

• 22 Oktober 2011 - 19:36

Jan En Yvonne:

wat goed van ke wilma dat je het zo goed volhoud.
    het is toch wel heel intensief elke dag op pad maar wat een mooie dingen en speciale momementen maak je mee.in ieder geval onvergetelijk.
    en wat kun je mooi schrijven,als ik mijn biografie ga schrijven schakel ik jou wel in.vell pelzier verder daar ,en let goed op elkaar.

• 22 Oktober 2011 - 22:04

Joan En Ad:

Aan de foto te zien hebben jullie op dezelfde plaats de fietsen gehuurd als wij 2 jaar geleden. Herkenbaar dat pleintje met het beeld van Mao.

In onze ogen gaan jullie nu inderdaad qua natuur het mooiste stukje van China tegemoet.

Veel plezier vanuit een zonnig Marrakesh

• 23 Oktober 2011 - 08:40

Johan En Elly:

hoi jullie daar wat een geweldig verslag alles is echt mooi daar maak nog maar veel foto's waar je zelf ook op staat en geniet er van , het is zo zaterdag en dan zie je je broer weer mischien is het wel jullie laatste vere besteming , tot over twee dagen genieten he liefs je broer

• 24 Oktober 2011 - 13:21

Chantal:

Hee, Frank en ik hebben het inderdaad druk nu jij er niet bent :-)
    We zijn nu eenmaal geen echte schrijvers. Wil niet zeggen dat we genieten van jullie ervaringen, prachtig en leuk om te lezen. Met onze calimero gaat het goed. Schopt al wat weg daarbinnen en ik begin al aardig te waggelen (deed ik al). Ben heeft n nieuwe baan en begint maandag bij de ING in Amsterdam.
    Maar we kletsen na jullie vakantie weer lekker bij als we uit eten gaan bij de Chinees ha,ha. Geniet nog lekker hoor!

P.s. je gaat me niet overhoren he na de vakantie :-)
    grtz Chantal en ook van onze Ben

• 24 Oktober 2011 - 15:35

Christelbrenner:

Hallo Ihr Lieben, mir wird immer gaaaanz schwindelig von Euren Reiseberichten, aber es ist superschön. Jedoch, wir vermissen Euch, nun freuen wir uns, wenn Ihr bald wieder zu Hause seid. Ihr ward lang genug weg. Noch gaaaanz viel Spass wünschen wir...Liebe Grüße aus RS

• 24 Oktober 2011 - 20:29

Hans En Marja:

Nou nou zo te lezen maken jullie weer genoeg mee. Maar goed dat je alles opschrijft want als je alles moet onthouden dat zal niet mee vallen. Geniet van je laatste week. Oh ja Bert we hebben een smsje gestuurd over evt skieen. Toevallig al gelezen?

• 24 Oktober 2011 - 21:26

Marcel:

Hoi Buuv en Buum, jullie maken wel heel wat mee en zien wel hele echt fantastische dingen, ben benieuwd naar de foto''s straks. Nog heel veel plezier en tot ziens.
    btw hoe is dat nu iedere dag chinees eten;-)