Dali - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Dali - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Dali

Door: wilma en bert spijkers

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

21 Oktober 2011 | China, Peking

DONDERDAG 20-10-2011. Hallo Medeereisgenoten, Helemaal leuk en lief en gezllig om al jullie reacties te lezen.Wilde met Marla ook al skypen maar weet geen naam? Ik weet niet of we zoveel plek hebben voor zoveel boedha's,hihi.We doen ons best!!J en T, ik wist wel dat je aan me zou denken maar ik heb ook aan jullie gedacht!Hoe het ook zij we zijn vanachtend om 09.00uur vertrokken en ik ben al lang weer beter. Alleen wat hoesten.We zitten voor in de bus en kunnen alles goed zien.Waarom, het is slecht weer en het eerste grote stuk is helemaal opgebroken omdat ze een nieuwe weg aanleggen enalles kan en mag.Het is een mooie bergroute, mooie uitzichten en vooral erghobbelig en spectaculair.Geen vangrails en af en toe houden wij ons hart vast. Rijden als gekken claxoneren de hele dag en soms zit er echt maar 10cm tussen onze bus en de medeweggebruiker,hihi. Wel leuk en spannend.Verder niet al teveel te melden behalve dat we onderweg een sanitaire stop maakte en daar lagen allemaal gedroogde slangen en salamanders en meer van dat soort spul maar zoals altijd we mogen niet fotograferen en ze wilde 1 Yuan (geld) om te plassen maar ik hoefde helemaal niet te plassen.Weer een relletje en een hele grote groepslach en snel verder naar Dali waar we smiddags zijn aangekomen. Dan gaan we met z'n allen naar het oude stadsgedeelte om onze jarigen te eren en eten we leker gebak en zijn wij de toeristische trekpleister voor de Chinese toeristen,ipv andersom.hihi.Dan ff lunchen en shoppen om vervolgens een terrasje te pakken want die hebben ze hier wel.Dan mis ik mijn sjaal want het wordt koeler en begint men al te grinneken want ben ook al een broek kwijt en een handoek. Wij terug en hebben in Mercury heerlijk gegeten. Bert Beef op Kiezelkeien gebraden, met munt en nog wat ?? en dat was me toch een partij lekker en als klap op de vuurpijl, jawel ik heb mijn sjaal weer.hihi.Daarna naar het hotel waar we onderweg LET WEL een restaurantje tegen komen met dakterras waar ze Chimay en Duvel en Leffe hebben. Morgen moeten wij daar helaas naar toe!
Snel naar bed na nog wat inkopen te hebben gedaan voor het ontbijt want hebben morgen een druk programma met de halve groep.Wel te rusten!
VRIJDAG 21-10-2011. Vanmorgen op de kamer ontbeten en om 8.30uur stond de bus klaar om de 14 geinteresseerden mee te nemen naar de lokale dorpsmarkt waar dus echt geen toeristen komen en dat was nog waar ook. Ik zal jullie de details besparen maar denk maar aan varkenskoppen en oren en tongen en hersenen en half levende vissen etc. Erg leuk ondanks alles. Dan gaan we naar Shule een baai-dorpje waar onze boot (zie foto)met kapitein klaar staat om ons naar Wuse te brengen. Een tocht van 1 uur over het grote Erhaimeer.Super dat is niet uit te leggen.We hebben daar een overheerlijke lunch met heel veel zilvervisjes in krokant deeg, Frietjes??,groenten en anders lekkers en gaan vervolgens door naar de plaatselijke school. Erg leuk en waar ter werels je ook bent, kinderen blijven kinderen. De Balonnen en rolletjes snoep doen het goed en hebben gretig aftrek. Dan maar nog ff door het dorp met al z'n spinnen enzo en lopen terug waar we de bus al zien staan. Snel naar hotel want wil jullie weer deelgenoot maken en bij nu aardig bij!! Zo meteen naar de "Belse"kroeg en lekker eten en op tijd naar bed al dan niet met een Bels Biertje?? Moeten n.l. morgen al om 8.30uur weg om een bergwandeling van 6 uur te gaan maken, jawel jullie lezen het goed we gaan naar ?? maar daarover de volgende keer meer. Bedankt allemaal en tot snel!xBenW.xx

• 21 Oktober 2011 - 09:52

Johan Elly:

het ga je goed geniet er van
    en kijk maar de boeda mag ook plat zijn tot zaterdag iendelijk liefs johan elly

• 21 Oktober 2011 - 19:27

Joan En Ad:

Bekende boot.
    Heerlijke terrasjes daar in Dali, met op veel plaatsen gratis Wifi om onder het genot van een biertje je verslag te maken.

Groetjes
    Wij

• 21 Oktober 2011 - 21:08

Dirk:

Yo W en B!
    Keileuk om de verhalen te lezen. 't Is een beetje weer meereizen en de leuke en bizarre herinneringen komen als vanzelf weer boven :-)
    Veel plezier nog en lekker genieten!

• 22 Oktober 2011 - 22:36

Nancy & Eric:

Hey buufkus!

Volop fun weer, hé?
    Leuk om mee te lezen! En wat een varkenskop...

Geniet!!
    XXX