Beiijing - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Beiijing - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Beiijing

Door: wilma en bert spijkers

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

03 Oktober 2011 | China, Peking

Hallo Reisdagboek,
Vandaag is het 2 oktober en we zijn na zo’n dikke 9 uren vliegen aangekomen in Beijing. De vlucht ging snel (gevoelsmatig) maar het eten was niet te pruimen. Personeel was ook niet al te vriendelijk. Maar hoe het ook zij we zijn gezond en wel aangekomen in de miljoenenstad Beijing. Helaas geen WIFI dus ga ik maar ff via word wel de stand van zaken bijhouden.
Zo meteen hebben we een kennismakingsbijeenkomst met de groep die maar liefst 24 personen groot is. Wel veel maar het is niet anders. Daarna gaan we met z’n allen eten en dan zit de eerste dag er weer op. Het eten was erg smaakvol zoiets als een fonduen maar het heette hot-potten. Eerst ligt er vlees te sudderen (lamsrug) in een volle wok met een soort bouillon. We wachten dan even en nemen het vlees waarop vervolgens, daarna of tijdens, de verse groenten, aardappelschijfjes, gehaktballetjes, allerlei verse groenten, paddestoeltjes en wat niet meer zij in diezelfde bouillon gaat. Op het einde ook nog wat verse noedels en het feest is compleet met een flink fles bier (6.O ltr).
Na een ietwat zware dag en nacht gaan we heerlijk slapen op een fijn hard bed.
03-10-2011 Maandag.
Vandaag vroeg opgestaan en als eerste zijn we gaan lopen naar het busstation waar we met een groepje van 7 de bus naar de Hutongs ( kleine achterafstraatjes, erg smal waar oud China herleeft) hebben genomen.
Daar met z’n allen op de fiets een tour door de Hutongs (vertel ik nog weleens) waar we erg veel gelachen hebben en verschillende tussenstops gedaan hebben zoals de Bell Tower en de Drumtower, pagode, buitenverblijf van de voormalige keizerin etc. Toen een superlekkere lunch bij een gewoon Chinees gezin thuis, daarna fietsen ingeleverd en als een speer naar de Verboden Stad. Enkele uren doorgebracht maar was niet spectaculair genoeg omdat het deze week Nationale feestdag? Is en duurt dus een week. Veel Tempels, bijgebouwen, musea, gallery’s en souvenirs mogen niet ontbreken, toch? Erg moe maar supervoldaan komen we om 17.45 uur terug om vervolgens om 18.15uur weer klaar te staan voor de acrobatenshow en Ja Ad en Joan dat was erg mooi en spectaculair om te zien en mee te mogen maken. Heel veel jonge mensen die zich zesentwintig keer in de rondte tollen en buigen en gooien etc. We hebben daarna nog wel gelachen omdat ik zei dat men dat thuis niet zelf moest proberen na te doen. Op zo’n 25/26 jaar gaan ze dan ook met “pensioen”.Daarna nog snel wat gekocht aan yochurt en fruit en crackers en snel naar het hotel waar we er na 2 dagen achter komen dat we gewoon wifi op de kamer hebben, maar een kleinigheidje blijf je houden, hihi!!
Het is nu 23.00 uur en we gaan snel slapen want we moeten om 05.00 uur op om naar de Great Wall te gaan. Dat gaat bijna de hele dag duren en willen we overmorgen ook nog naar de tempel of Heaven voordat we naar Xian vertrekken en ik weet niet of we daar nog kunnen berichten. Voor nu alles paletti en het gaat ons geweldig goed. Oh ja de groep is niet erg meegaand maar we zijn er nog maar net. Wellicht later meer hierover. Wel te rusten!

• 03 Oktober 2011 - 16:34

Marjon En Peter En K:

hey goed dat de reis goed is verlopen en dat jullie al wat hebben gedaan en gezien geniet ervan en we lezen verder tijdens jullie reis lieve groeten uit zonnig tilburg nu nog wel eind van de week word het herfst, ja het is tenslotte oktober doei pmss xxxx

• 03 Oktober 2011 - 16:35

K Is Kids :

snappie hahaha

• 03 Oktober 2011 - 16:58

Joan En Ad:

Hallo Chinagangers,

En dan te bedenken dat dit nog maar het voorgerecht is van jullie reis.

In jullie geval zal de laatste show ook de mooiste show zijn; Let op onze woorden.

Gr

Bels

• 03 Oktober 2011 - 17:03

Karin, Martijn En Th:

Hee lieve mensen,

Dat klinkt weer erg leuk en avontuurlijk!
    Geniet er maar lekker van! We kijken alweer jaloers uit naar jullie volgende verhaal!

Kus van ons en een kwijlkus van theun

• 03 Oktober 2011 - 18:37

Bram & Monique :

Bonsoir, ici La France!
    Fijn dat de reis goed is verlopen en we lezen wel dat jullie het goed naar jullie zin hebben. In korte tijd hebben jullie al veel gezien en gedaan! Veel plezier morgen bij de Great Wall. By the way, leuke foto van nos amoureux. Zien we jullie ook weer eens. Hier was het vandaag volop zon 30 graden. Het weekend lekker aan het strand gelegen en in de oceaan gezwommen. Vandaag weer in de tuin gewerkt want dat moet natuurlijk ook gebeuren. Het oogsten van de druiven is nu afgelopen. De rust is wedergekeerd op Giscours en du Tertre. Dat was het nieuws van onze zijde. We denken veel aan jullie,dikke zoen van het franse tuinstel xxx.

• 03 Oktober 2011 - 21:50

SMary:

Hoi hoi, klinkt allemaal al heel goed! Ben erg benieuwd hoe jullie de muur vinden. Veel plezier nog en bedankt voor de kaart:) Dat jullie daar nog aan dachten.
    Groeten van ons!

• 04 Oktober 2011 - 06:43

Nicole En Glenn:

Hoi Wilma en Bert,
    Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn daarzo. Wauw wat super gaaf daar he. Geniet ervan en ik blijf jullie volgen dikke kus van ons uit Tilburg xxxxxxxx

• 04 Oktober 2011 - 08:38

Johan An Ally:

hoi swil en bertje
    schiterend mooi maar let wel ook foto;s waar je zelf op staat he anders geloven ze niet dat je daar geweest bend O'ja bedankr voor je kaart voor elly , hier gaat het goed ons ria komt vandaag el is weer 55jaar
    maak maar veel foto's dat is mooi voor als je 80 bend
    ps de post is weg naar peter veel liefs johan en elly

• 04 Oktober 2011 - 09:37

Marla:

Wilma die groep heb jij toch binnen een mum meegaand gemaakt, een fluitje van een cent toch. en anders heb je altijd ons Bertje nog.
    Wij vonden de Hutongs ook geweldig om te zien en zijn ook bij een chinese familie op bezoek geweest wel bijzonder om zo te leven maar wel gezellig denk ik.
    Ik hoop dat jullie makkelijke schoenen aan hadden voor de chinese muur en het niet al te warm was.
    Hier alles oaky, na een paar mooie dagen nu regen.
    tot de volgende keer liefs vanuit hier
    xxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Oktober 2011 - 18:44

Marja En Hans:

Nou nou het klinkt erg goed . Blijf vooral schrijven hihihi.
    Groetjes uit Gestel.