Yangshou en Canton - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Yangshou en Canton - Reisverslag uit Peking, China van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Yangshou en Canton

Door: wilma en bert spijkers

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

28 Oktober 2011 | China, Peking

Woensdag 26-10-2011.
Hallo Allemaal, Dit wordt (snik) mijn laatste reisverhaal.Er valt eigenlijk niet zo heel veel te vertellen. Zijn een beetje moe van alle vergezichten, indrukken en overigen dus we besluiten om vandaag eens wat uit te slapen en het dorp te verkennen.Eerst gaan we lekker ontbijten, jaja tegenwoordig ben je al bij met toast en een eitje met Yoghurt na en een bakkie oploskoffie. Dan gaan we het dorp/stadje in en proberen eens wat te scoren aan chinese snuisterijen want zoveel hebben we nog niet.Kijken wat rond gaan ergens op een terras zitten en drinken wat. Helaas nergens een glaasje wijn maar alleen bier van jawel 3.3% alcohol dus we zijn al erg vaak dronken geweest maar niet heus,hihi.Onderweg komen we verschillende mensen van de groep tegen en we besluiten spontaan (voor wie wil) s'avonds met z'n alleen een borrel te gaan drinken na het eten. Ik ga dan eerst nog een groot papier ophangen in het hotel dat iedereeen weet waaraan en waaraf. Dan eten bij een Semi Westers restaurant want ik heb weleens zin in pasta of i.d. Yes ze hebben ook droge zurige witte wijn koud staan, dus doe er maar twee. Bert kiest voor Hefeweizen en een of ander kipgerecht, allemaal erg lekker. We waren op zoek naar slang om te eten maar het enige restaurant dat dat (normaal) heeft is Mei You en die doen een beetje moeilijk vandaar. Dan snel naar het hotel verzamelen en gaan we bijna met de hele groep om de hoek van het hotel cocktails drinken en lachen heel wat af. Ook voor de cocktails geldt weinig of geen alcohol maar het klinkt wel leuk, screwdriver, Mai Tai, Orgasm, Ice Hummer etc etc. Tegen 00.30uur moe maar voldaan van een gezellige dag naar bed.xx
Donderdag 27-10-2011. Nu is het bijna zover. We gaan de groep splitsen en de ene helft gaat naar de rijstterassen en wij besluiten naar de Li rivier te lopen en de "enge" markt te lopen waar ze katten en honden en slkangen en kikkers en schildpadden te koop aanbieden al dan niet levend. Oh eerst maar weer zo'n stevig ontbijt want je weet maar nooit?? Fijne dag, lekker uitgeslapen en goeie douche want moeten voor 12.00 uur uitchecken en om 18.30 uur terug zijn voor de laatste nachttrein naar Canton.Op de markt aangekomen valt het eigenlijk allemaal wel mee. Het is er redelijk netjes en geen vliegen e.d. Ook treffen we de honden hangend en de katten in manden aan voor de verkoop maar ook voor consumptie. Zie het maar dat men in India het ook niet leuk vindt dat wij onze koeien slachten dan doet het minder pijn. Na ons marktbezoek met leuke reacties van de plaatselijke marktkooplui en foto's uiteraard gaan we snel naar de Li Rivier en slenteren door debinnenstad op zoek naar laatste souvenirs maar het is en blijft China dus alles wat men zoal verkoopt bij de Xenos. Daarna gaan wij met de bende van 6 eten in Weststreet en wonder boven wonder zie ik (Bert had het niet gezien) slang op de kaart staan.Of ze het hebben? jawel maar dan moet ze ff iemand bellen die hem vers komt afleveren en duurt een half uurtje. Okay doet hij en een half uurtje bereiden! Kan net als we opschieten want het is 17.00 uur. Na 25min komt de slang, of we hem willen zien en vast willen houden! Wat denk je zelf, Bert wel allicht en al lachend vinden wij dat je niet eerst kunt spelen met dat dier en vervolgens opeten, is net zoiets als Flappie!!hihi.Uiteindelijk komt het maal op tafel. ERRUG lekker en erg veel. De details volgen nog maar ook de hele grote Bowl kom soep die erop volgt is ook erg lekker. Getrokken bouillon van de staart van de slang en de botten en ook weer erg lekker. Dan afrekenen en snel naar het hotel waar de bus al klaar staat omons naar het treinstation van Guillin te brengen waar de rest van de groep ons al staat op te wachten. Al met al een erg leuke relaxte dag met veel lol.
Vrijdag 28-10-2011. Laatste dag! Na het treinstation zijn we in de laatste nachttrein van deze reis (4 nachttreinritten en 2 binnenlandse vluchten)beland. We waren erg blij toen bleek dat deze erg schoon was en we bijna met zijn allen bij elkaar in een wagon lagen. Omdat de trein vertraging heeft mogen we een half uur langer licht aan hebben.Dan snel slapen want de komende 2 dagen worden zwaar. Nu is het 11.30 uur in China, ingecheckt, opgefrist en jullie allemaal op de hoogte brengen en wat rondstruinen in Canton wat een erg grote stad is. Dan vanavond voor de laatste keer eten en dan om 6.00 uur op want de bus komt ons om 7.00uur halen voor het vliegveld en de thuisreis. We hebben een omgelooflijke reis gehad, veel gezien, nog meer indrukken opgedaan em bovenal was Tibet voor ons allebei wel het hoogtepunt.Heel veel bedankt voor alle reacties van de afgelopen weken(niet vergeten nog ff op deze te reageren)het was erg fijn om jullie allemaal te lezen en wij??? Wij zijn waanzinnig blij dat we ook weer naar huis gaan. Het was mooi en goed zo. We zijn bevoorrechte mensen! Veel liefs van sWilma en Bert. xx
P.S. Helaas geen foto's dit keer want moest naar een Internetcafe en Gelieve zondag niet voor de middag te bellen,hihi. Dan zijn we na 15 uur reizen wel een beetje moe. Doeixx en nogmaals bedankt iedereen!!

• 28 Oktober 2011 - 05:38

Nancy:

Hey buurtjes!

Nou, zo te lezen is het weer de moeite geweest. Dat jullie die slang op hebben!

Ben wel erg benieuwd naar de foto's!!
    Goeie reis terug alvast en tot zondag/maandag (of zo..)

XXX Nancy

• 28 Oktober 2011 - 06:39

Jan En Yvonne:

moe maar voldaan,wat een schitterende reis,en wat een mooie verhalen,ik wens jullie een goede terugreis toe,en tot in het brabantse land.dat heeft toch ok wel wat.
    bert morgen kun je weer aan de trappist.
    groetsels van jan van es en mijn yvonneke.

• 28 Oktober 2011 - 07:47

Johan En Elly:

hoi geweldig da het allemaal zo goed is gegaan en erg blij jullie weer te zien zaterdag ik denk dat je ons wel ziet van uit het raampje tot dan O bert ik zorg wel voor een goed biertje liefs van ons en tot snel

• 28 Oktober 2011 - 08:17

Jan Van Bergen:

goede reis terug. van jullie verhalen heb ik weer veel geleerd. hartelijke groet, jan

• 28 Oktober 2011 - 09:04

Bram&Monique:

Hoi Wilma en Bert, Leuk om zo jullie reis mee te mogen beleven. Van te voren lijkt het best lang maar wij denken dat de tijd voor jullie is omgevlogen. Hier in Frankrijk alles goed, weer een beetje wisselvallig maar dat is de tijd van het jaar. Lieve groeten van ons.

• 28 Oktober 2011 - 09:21

Sandra Van Goch:

Goede terugreis gewenst!!

• 28 Oktober 2011 - 17:40

Bram & Monique :

Nog even een extra reactie voor dat jullie weer terug vliegen naar huis. We hebben bewondering voor de energie die jullie hebben gehad (en misschien nog hebben) om in een relatief korte tijd zo ontzettend veel te zien en te bezoeken. Wij hebben op afstand mee kunnen genieten want de reisverhalen waren erg leuk om te lezen en je moet er toch maar tijd voor maken om dat allemaal nog te willen delen met ons. Dank jullie wel hier voor. Voor de thuisreis wensen wij jullie een rustige vlucht en een veilige thuiskomst. Het is leuk om te vertrekken maar het is zeker zo leuk om na zo'n mooie indrukwekkende reis weer samen thuis te komen. Geniet van de laatste momenten van de reis en daarna van het thuisgevoel. Heel veel liefs voor jullie allebei en een dikke zoen van het Franse tuinstel. xxxxxxxxx

• 28 Oktober 2011 - 22:48

Joan En Ad:

Sorry, maar we zijn een aantal dagen verstoken geweest van internet.
    Als jullie dit lezen zijn jullie waarschinlijk al weer thuis van een erg mooie reis, waar jullie nog lang van na zullen genieten,

Voor ons is het aftellen nu ook begonnen.

Groetjes uit Marokko

• 30 Oktober 2011 - 14:30

Ann En Mathew:

Welkom thuis! Wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt. Ik heb genoten van jullie verhalen.
    Wil graag de foto's zien met een lekker glaasje wijn erbij. Veel liefs Ann