Colombo en Anuradhapura - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Colombo en Anuradhapura - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Colombo en Anuradhapura

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

05 September 2012 | Sri Lanka, Anuradhapura

Hallo medereizigers,
01-09-2012 Eindelijk hier zijn we dan. Het was een erg hectisch begin. We waren ruim op tijd weg en zijn ff bij Brussel - Zaventem verkeerd gereden maar dat was snel verholpen . Perfecte stalling en binnen 10 min. Waren we op het vliegveld en zijn meteen ingecheckt. Snel wat drank en spijzen gekocht en op tijd inhet vliegtuig wat wel pas een half uur later vertrok. Bij de overstap in Bombay ging het slechter want we hadden niet in de gaten dat de gate inmiddels veranderd was. Dus wij als laatste in het vliegtuig en de grond steward was erg boos,hihi. Tijd zat zei ik en dat was het dan. Reis viel niet tegen ondanks dat we toch zo’n 24 uur onderweg waren. Details volgen nog zoals wat later bleek er nog veeeel meer details zouden volgen. Op het vliegveld in Colombo stond de touroperator van Kras al op ons te wachten die al gelijk over geld begon. Goede morgen Sri Lanka. Snel een buitenontmoeting met onze Gids die natuurlijk veel leuker was en zijn naam is Neil maar we mogen hem Cowboy noemen. Erg gezellig en de toon is gezet. Snel naar het eerste hotel waar we als we snel inchecken (6.00 uur) nog om 7.30 gratis?? Een ontbijtje krijgen aangeboden.
02-09-2012. Na overleg, want we zijn maar 1 dag echt in Colombo, vraag ik of we naar het veteranen kerkhof kunnen om Jan van E zijn opa te bezoeken. Na 3500 roepie te hebben afgesproken is het geregeld omdat we er anders niet meer zo dichtbij komen. Snel naar bed om te slapen en gaan om 14.30 richting kerkhof. Wat denk je wat, ik vergeet adres, plaats, rij en weet alleen nog nr.13 en ja hoor binnen 5 min. Gevonden. Erg indrukwekkend en erg mooi en speciaal onderhouden. We leggen wat bloemen neer en kijken wat rond, filmen en fotograferen we wat en het kan niet meer kapot.
Twee keer de ATM leeggetrokken, moeten de touroperator betalen en snel terug naar het hotel via wat sightseeing punten . Hotel is niet bijzonder en om 19.30 uur wat eten en kleppen, een borrel en snel weer naar bed waar we weer als een blok in slaap vallen.
03-09-2012. Een lange reisdag! Via Puttalama naar Anuradhapura, jaja, onderweg gestopt bij een vismarkt en een strand waar ze de niet verkochte vis te drogen leggen en dat zijn er erg veel. Erg groot, veel boten, veel vis maar zeker niet echt smerig of was het nu echt niet smerig? Zand kun je toch overal van af wassen, niet dan! Daarna lunchen, niet lekker incl. drinken 3000Roepie maar dat is meer voor mijn herinnering!! Drinken is duurder dan eten bye the way. Nog wat stalletjes langs de weg bezocht en door naar het Heritage hotel wat beduidend mooier is. Helaas gaat de badkamer niet van slot af waardoor we een ander iets minder mooie kamer krijgen. Slot kon niet gesloopt worden. Lekker nog ff gezommen wat erg warm was maar wanneer je boven water kwam was het erg koud heel vreemd met een temp. Van 32 graden. Om 20.00 uur gaan we erg lekker eten en genieten van ons biertje!. 22.00 naar de kamer en lekker koffie met……. En snel vallen we weer in slaap want we moeten om 7.00 uur opstaan mooie tijd toch?
04-09-2012. Om 8.00 uur ontbijt en gaan we tegen 9.00 uur naar het Boedhistische gedeelte van Anuradhapura. ¾ broek aan en schouders bedekken. Bert krijgt veel bekijks in zijn mooie Thailand blouse met lange mouwen. Het eerste wat we bezoeken zijn de stoepa’s van de Boedha’s. Veel relikwieén, edelstenen en goud wordt hierin bewaard. Etc. etc.Ook al een nieuwe gebouwd en zie boek voor verdere info. Het is inmiddels 37 graden!! We gaan even lunchen in een supermooi nieuw mini hotel met 7 kamers, vorige maand geopend. Er werkt een ex ober van ons huidige hotel en hij weet precies hoe het “moet”. Dan naar het oude gedeelte wat zeker zo mooi was ware het niet dat het te heet is om 1080 treden te lopen dus hebben we er maar 450 gelopen naar het middengedeelte en dat was al heel erg mooi. Dan nog de tweelingbaden bezocht , weer erg indrukwekkend en mooi gerestaureerd. Daarna naar een fam/gezin midden in de Jungle dat een eigen huis aan het bouwen is maar dat duurt al enkele jaren. De houten kozijnen staan er sinds 6 jaar in en nu de komende jaren zijn de ramen aan de beurt. Er wonen een vader moeder, dochter en schoonzoon met 2 kinderen. We krijgen wat te drinken en wij hadden een zak boodschappen meegebracht. De kinderen zitten op een school voor arme kinderen wat gesponsord wordt door onze chauffeur en een schooljuffrouw en er werkt ook een Nederlandse dame. Beetje vreemd verhaal maar ala we hebben vakantie. Inmiddels is het 18.00 uur en hoog tijd om snel naar ons Hotel Heritage te gaan. Snel douchen, ff lezen wat we morgen gaan doen en om 20.00 uur zitten we weer aan tafel met een biertje uiteraard!! Hopelijk genieten jullie nu weer een beetje mee en probeer ik in een dag of twee weer te mailen. Tot later en we hopen dat met jullie alles okay is!! Xx BenW

• 05 September 2012 - 14:39

Hans En Marja:

Leuk hoor om zo in jullie vakantie mee te lezen. Zal wel een verrassende reis worden. Zo te lezen Hier is alles prima. Hans gaat langzaam de goede kant op. Groetjes HenM

• 05 September 2012 - 15:34

Jan Van Es':

Terwijl ik dit schrijf rollen de tranen over mijn wangen.wat was ik daar graag bij geweest.mijn opa die ik nooit heb leren kennen en daar zo ver weg van zijn familie al decennia lang rust.
    Ik heb het er nu moeilijk mee ,ook omdat ik weet dat ik door mijn gezondheid waarschijnlijk daar nooit zal komen.ik ben nu ook weer ziek tijdens mijn vakantie.maar Bertje en Wilma bedankt dat je er geweest bent,ik kijk uit naar de foto's,geniet van jullie vakantie en let goed op jezelf en elkaar.

• 05 September 2012 - 15:37

Johan En Elly:

hoi leuk hoor; wij zijn blij dat het daar zo genieten is
    hier gaat ook alles goed of beter nog 'gewoon Oook met ons ria
    veel plezier en genieten HE' liefs johan en elly DOEI

• 06 September 2012 - 00:09

Angela:

Erg leuk om de ervaringen tot nu toe te lezen :) ik wens jullie heel veel plezier en wacht jullie volgende verhalen graag af :))) xx

• 06 September 2012 - 12:13

Sandra:

Fantastisch!!! Zitten ze weer in Sri Lanka!!! Wauw!!!! Geniet ervan lieverds! Ik verheug me nu alweer op het volgende verhaal...
    xxxxxxxxx Sandra

• 06 September 2012 - 13:32

Pmss:

geniet ervan , groetjes pmss x

• 06 September 2012 - 19:01

Lucre:

klinkt als een druk begin! ik denk dat jullie weer een ontzettend leuke vakantie gaan beleven. geniet ervan!!!
    dikke kus, lucre