Chennai (India) en thuiskomen - Reisverslag uit Chennimalai, India van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Chennai (India) en thuiskomen - Reisverslag uit Chennimalai, India van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Chennai (India) en thuiskomen

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

23 September 2012 | India, Chennimalai

22-09-2012. Poeh eej, het is gewoon vertrekken vandaag. Einde vakantie maar het is goed zo hoor. Het was leuk, gezellig, mooi, vrolijk enne……superlekker uitgerust. Ja gisteravond was wel het kersje op de taart. Gezellig met vieren bij de ondergaande zon gegeten en lekker zitten kletsen. Nu snel ontbijten en worden we om 10.30 uur opgehaald door een taxi die ons naar het vliegveld in Colombo brengt. Ongeveer 2 ½ uur rijden. Maar eerst even iedereen van de tip voorzien van de afgelopen week en alvast afscheid nemen voor diegene de al weer weg moeten. Dan om 10.15uur mijn Sari ophalen en wat denk je wat,……………………hij is niet klaar!! Ik zwaar teleurgesteld, blijkt ze de top die eronder moet niet in de kleur te kunnen krijgen van wat ik uitgezocht had. Ik zeg nog dan doe maar zonder top en toen bleek dat ze dat niet verwacht had en had ze de Sari ook niet afgewerkt en afgestikt. Blijft staan dat ik ooit nog ergens een Sari koop. Jammer maar helaas, ik had geen tijd meer, wij moesten weg. Snel nog wat e-mail adressen uitwisselen en we gaan. Al met al een klein beetje een emotioneel afscheid, zeker van de jonge jongens die inmiddels zoveel van ons te horen hadden gekregen en wij van hen uiteraard. Het was hier en daar een zeer leerzame vakantie. Snel weg en wat denk je wat, we hebben 4 uur nodig om op het vliegveld te komen. Het is al dik 15.00 uur wanneer we eindelijk aankomen op het vliegveld en het eerste vliegtuig vertrekt om 16.15 uur, hihi. Was toch nog ff een beetje stressen na tig keer gevraagd te hebben of we ff ergens konden stoppen voor een sanitaire stop. Nu snappen we ook waarom. 4 uur voor 130 km. Wat denk je???
Het eerste gedeelte van de reis zit erop en we zijn veilig geland in Chennai in India. Ging als een tierelier. Inchecken, gelijk ook voor Brussel, snel door de douane, stelt niks voor en 1 ½ uur vliegen met een snack en een biertje, mooi toch? Wanneer we in de rij staan voor Immigration worden we eruit gehaald en wat blijkt??? Omdat wij zo’n 7 uur moeten wachten worden we in een soort van Vip lounge verwacht waar we al snel in de watten worden gelegd met allerlei lekkers. Thaise en Indiase hapjes in allerlei vormen en maten met een Penne salade, een lekker wijntje erbij, mijn dagboekje en wij komen de avond wel door. Tussendoor wat lezen en skibbo en slapen en bij leven en welzijn landen we morgenochtend om 7.45 uur en hopen zo tegen de middag thuis te zijn.
23-09-2012. Wat denk je, alles loopt als een tierelier en zijn we vanochtend tegen 8.00 uur veilig geland en hebben we allebei ook nog “goed” geslapen in het vliegtuig. Het ging in Brussel super snel en superrelaxed en zo kon het gebeuren dat we om 10.00 uur al thuis waren maar dan is het ook meteen welkom thuis. De eerste was zit er al in en nu snel ff boodschappen doen. Nou lieve medereizigers ik hoop dat jullie het net zo leuk vonden om te lezen als dat ik het leuk vond om te schrijven en hoop ik jullie allemaal snel weer eens te zien. Bedankt voor alle lieve leuke en grappige reacties en het meereizen. Heel veel liefs van sWilma en Bert

  • 23 September 2012 - 14:04

    Hans En Marja:

    Welkom thuis. Dat je nog tijd hebt gehad om de allerlaatste mail nog te schrijven en verzenden.
    Tot ziens onzen Hans en onssmay.

  • 24 September 2012 - 11:32

    Tessy:

    HOI BERT EN WILMA,
    WELKOM THUIS. INDERDAAD GENOTEN VAN HET REISVERSLAG.
    JAMMER VAN DIE SARI MAAR '' HART IN ACTIE '''BEGINT BINNENKORT WEER. ZAL IK EEN BRIEFJE OVER JOU SCHRIJVEN NAAR SBS HIHI?
    HOPELIJK NOG VEEL NAPRET EN DE GROETEN.
    TESSY,

  • 24 September 2012 - 12:50

    Joan En Ad Nelissen:

    Hallo lieve vrienden,

    Fijn dat jullie weer veilig op Belgische bodem geland zijn, zo zie je Belgie doet het zo gek nog niet!!!
    Wat wel jammer is, dat je meteen weer in het ritme zit, wasmachine aan, boodschappen doen, de post doorlezen en weer zelf koken!!!! Maar het kan niet altijd vakantie zijn, en als je zoals we hebben kunnen lezen, kunnen jullie hier nog lang op teren. De foto's zullen ook wel erg mooi zijn en bij de film hebben we beeld bij geluid. We zijn er erg benieuwd naar. Gelukkig tot snel heel veel liefs, Wij

  • 24 September 2012 - 17:44

    Frank:

    Hoihoi ,

    fijn om te horen en te lezen dat jullie weer een mooie reis hebben gemaakt en weer veilig thuis zijn!

    Zelf ben ik vandaag weer begonnen na mn vakantie en dit is dus de eerste keer (en meteen de laatste keer dus )dat ik jullie reisverslagen kan lezen.

    tot binnenkort ,

    groeten
    frank en kim ook

  • 24 September 2012 - 19:42

    Martijn:

    Heey Wilma, Leuk om je blog te lezen. Ik lees wel dat jullie een indrukwekkende reis hebben gehad. Ik kijk nu al uit naar mijn eigen trip naar Sri Lanka! Heb overigens toch voor priverondreis gekozen.

    Groetjes,

    Martijn

  • 24 September 2012 - 19:42

    Martijn:

    Heey Wilma, Leuk om je blog te lezen. Ik lees wel dat jullie een indrukwekkende reis hebben gehad. Ik kijk nu al uit naar mijn eigen trip naar Sri Lanka! Heb overigens toch voor priverondreis gekozen.

    Groetjes,

    Martijn

  • 24 September 2012 - 19:42

    Martijn:

    Heey Wilma, Leuk om je blog te lezen. Ik lees wel dat jullie een indrukwekkende reis hebben gehad. Ik kijk nu al uit naar mijn eigen trip naar Sri Lanka! Heb overigens toch voor priverondreis gekozen.

    Groetjes,

    Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma en Bert

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 791
Totaal aantal bezoekers 35519

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 14 Februari 2016

Nieuw Zeeland, Heaven on Earth!

29 September 2014 - 24 Oktober 2014

Eilandenparadijs Indonesië!

28 Augustus 2013 - 20 September 2013

Mexico, Honduras, Guatemala, El-Salvador

01 September 2012 - 23 September 2012

Sri Lanka een wereld van verschil!

01 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

China en Tibet

Landen bezocht: