Luieren in Hikkaduwa - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Luieren in Hikkaduwa - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Luieren in Hikkaduwa

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

18 September 2012 | Sri Lanka, Hikkaduwa

16-09-2012. Hallootjes, daar ben ik weer. Ik mag het natuurlijk niet zeggen maar het lijkt wel dat de vakantie nu pas ECHT begonnen is. Eigen schuld, ik moet altijd zo nodig de cultuurfreak uithangen en onzen Bert de natuurfreak, tel dit bij elkaar op en je hebt een druk programma. Maar daarentegen is het nu wel heel erg lekker. We doen eigenlijk niets. Ff ontbijten, 2 koppen koffie, en naar het zwembad met de boeken onder onze armen. Af en toe wat zonnen maar dan weer snel onder de schitterende bomen die hier aan het zwembad staan. Heel goed vol te houden en we vervelen ons geen minuut. We hebben nog een supergaaf badmintonset gekocht met shuttle, bal en nog een verenachtig iets (ala China) voor toch zo’n € 1.70 keileuk, maar nee, we brengen het niet mee naar Nederland. Dus vervelen, echt niet! sMiddags begint het ineens donker te worden en ik zeg dan ook Bert we gaan alvast richting kamer, en ik heb mijn woorden koud uitgesproken en zijn net in de lobby of het begint te hozen,hihi. Kei leuk om te zien maar deze keer houdt het wat langer aan. Normaal is het met 15 min. Weer voorbij maar de rest van deze middag kunnen we wel vergeten. Dan maar naar de kamer en gaan we Skibbo-en, een echt leuk kaartspel en een heuse aanrader voor 2 maar ook voor meerdere personen. We nemen een biertje en spelen het uit, Bert wint nipt!!! Daarna badderen en eten. Was erg lekker vandaag. Tot Morgen.
17-09-2012. Goede morgen, lekker uitgeslapen en lekker ontbeten. Ik krijg tegenwoordig ham en kaas en oploskoffie die toch wel lekkerder is dan de gewone, sorry, erge sterke drapkoffie die men hier heeft. Maar ze hebben ook oplos dus waarom dan niet wanneer je die keuze hebt?? Zoals gezegd zijn we nu lekker aan het relaxen alhoewel ik gisteren door mijn man nog eens extra verwend ben met een sieradensetje maar ik kan beter zeggen een juwelensetje, ook nog voor mijn verjaardag, lief hé?? Is pas woensdag klaar of zo want er moest een andere kleur Robijn, ahum, inkomen dan die erin zat. Een hangertje met een ring die bij mijn trouwring komt dat snappen jullie nu natuurlijk wel.
Volgens mij hebben we daar wel 2 uur gezeten en kregen we weer alles uitgelegd over de edelstenen die men hier opgraaft en vervaardigd. Heel erg interessant allemaal maar hij (de verkoper van de winkel) vond het geloof ik ook allemaal wel erg gezellig maar dat is het al gauw natuurlijk wanneer je maar de enige hotelgasten bent,hihi. Maar ik voel me toch heel speciaal en daar ging het om! Dus dolgelukkig met een biertje naar de kamer waar we nog lekker hebben liggen keuvelen en lezen!
18-09-2012. Goeie dagschotel, worden we toch pas om 8.30uur wakker, wat zalig zeg. We doen niks anders dan slapen, eten,lezen en keuvelen. Wat hebben we het toch goed! Na het ontbijt gaan we natuurlijk naar het zwembad maar krijgen hier steeds meer aanspraak van de plaatselijke bevolking. Zo zijn er werklieden in de tuin, zwembad, aan zee, terras en hotel bezig die natuurlijk allemaal een praatje komen maken want die hadden gedacht dat we allang weg zouden zijn, maar niet heus. Erg leuk en zo kom je ook weer meer te weten over de verschillende culturen. Altijd leerzaam. De dames zijn jaloers (maar wel meer verlegen of preuts)want gaan niet in bikini of badpak zwemmen. Wanneer ik vraag waarom niet, ik ben nou toch ook niet maatje 38, hihi, zeggen ze zelf dat het uit verlegenheid en/of schaamte komt. Ik begrijp het echt niet want het zijn gewoon poppetjes om te zien. Zelf denk ik dat e.e.a. ook wel met het geloof te maken heeft. Het gros van de mensen is boeddhistisch en zijn daarom ook aardig bedekt. Raar want hebben wel sarongs aan die toch wel erg veel bloot laten zien. Maar goed ze hebben er totaal geen problemen mee dat ik met bikini of badpak zwem en Bert is onderwijl bezig met de mannen maar dat gaat over totaal andere dingen. Natuurlijk. Als wij b.v. dachten dat het strand zo vol puin ligt en omgewaaide Palmbomen vanwege de tsunami dan is dat absoluut niet waar. De regering heeft besloten dat heel de kustlijn strand moet gaan krijgen en worden er hotels gebouwd om het toerisme te lokken en tevreden te stellen. Daar kun je wel een boom over opzetten, maar de economie is in volle gang en dat kun je ook overal merken. Over 20 jaar ken je dit land niet meer terug. Tot zover dit stukje educatie. Wanneer we net weer lekker liggen wordt onze rust verstoord door een volle bus Polen en dat zullen we weten ook, maar ik geef ze vooralsnog het voordeel van de twijfel maar hierover morgen meer want we gaan zo meteen eten en daarna heb ik geen zin meer om te schrijven. Dag hoor, en oh ja allemaal heel erg bedankt voor de leuke, lieve, snelle en bijzondere reacties. Hoop dat het met iedereen “goed” gaat!

  • 18 September 2012 - 17:50

    Ton V Goch:

    Wat een mooie vacantie hebben jullie gehad .time flies,maak nog veel plezier samen. en we spreken elkaar nog.Een goede reis terug

  • 18 September 2012 - 18:49

    Marjon En De Rest:

    zo zo aan het luieren geslagen..........goed van jullie!!! hoort er ook bij, en ik zeg het hahaha!

    hebben er sinds vorige week een familielid bij, joris en fraukje hebben een zoon jannick

    genaamd, kaartje kwam vandaag binnen, 4 1/2 pond schoon aan de haak!!

    weet niet of jullie het al wisten, geniet nog en tot de volgende keer doei pmss xxxx

  • 19 September 2012 - 06:53

    Johan En Elly:

    hoi jullie samen
    je hebt gelijk genoet van dat alles moois daar ik zie mischien meer foto's zondag
    ik hoop een goede rijs terug
    liefs johan elly en danny

  • 20 September 2012 - 15:54

    Ria Van Den Broek:

    toch wel lekker uitgerust n beetje samen maar die dieren dat vond ik ookwel gaaf maar jullie ook natuurlijk we kletsen wel bij als jullie thuis zij ok geniet nog even lekker en tot snelgr xxxxxxxxxxxx van ons ria en ons alle

  • 21 September 2012 - 14:46

    TESSY:

    NOU WILMA, NIET GEDACHT MAAR BERT HEEFT DUS TOCH NOG VOOR JUWEELTJE GESPEELD.IK HEB WEL DIEP MEDELIJDEN MET JULLIE. LEZEN, ZWEMMEN, LUIEREN EN OPLOSKOFFIE. HET REISBUREAU KAN NATUURLIJK EEN PITTIGE SCHADE-CLAIM VERWACHTEN.HOPELIJK ZORGEN DE POLEN VOOR GENOEG DRUKTE HIHI.
    GENIET NOG FF LEKKER EN LUIER VOORT.
    TOEDELOETJES EN GROETJES TESSY,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma en Bert

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 35509

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 14 Februari 2016

Nieuw Zeeland, Heaven on Earth!

29 September 2014 - 24 Oktober 2014

Eilandenparadijs Indonesië!

28 Augustus 2013 - 20 September 2013

Mexico, Honduras, Guatemala, El-Salvador

01 September 2012 - 23 September 2012

Sri Lanka een wereld van verschil!

01 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

China en Tibet

Landen bezocht: