De eerste dagen Makassar, Sulawesi - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu De eerste dagen Makassar, Sulawesi - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen Makassar, Sulawesi

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

02 Oktober 2014 | Indonesië, Makassar

MAANDAG 29-09-2014.
Eindelijk is het dan zover. Het duurde erg lang dit keer. Normaal zijn wij natuurlijk de maand september weg maar nu was het bijna oktober. Is toch wel erg lang vanaf mei, laat niet onverlet dat we erg naar uitgekeken hebben. Dit ook al omdat Marla en Jan, vrienden van ons meegaan, maar ook dat we alle vier nog van alles moesten doen en of dat nu werken was, of nieuw dak op een huis, of Canadezen die zo nodig net een week voor vertrek nog een lang weekend kwamen logeren, laat ik zeggen we waren er allemaal wel aan toe. Dus zoals gezegd smorgens om 10.00uur naar Jan en Marla gereden om samen zo tegen 11.30 uur richting Schiphol te vertrekken waar IK me dus een uur vergist had in de tijd. We konden pas om 14.00 uur inchecken ipv 13.00 uur. Maar dat mag de pret niet drukken want we hebben VAKANTIE!! Kim, Arjen en Ollie komen ons uitzwaaien en nemen gelijk de auto mee, goed geregeld en erg leuk. Na wat gedronken te hebben, met bitterbal uiteraard, nemen we afscheid en gaan we door de douane. Snel nog wat drank, sigaretten en parfum gekocht en komen we op tijd aan in een bomvolle gate waar geen plaats meer is. Dan maar op de grond zitten en wachten en wachten tot we uiteindelijk met een klein uurtje vertraging vertrekken. Eigenlijk valt de reis wel mee en slapen veel waar we erg blij om zijn, kijken een film of doen een spelletje patience waar het al snel een wedstrijdje wordt wie de meeste punten haalt, hihi. Eten is matig en ik bestel maar gelijk 2 wijntjes in de hoop dat ik dan beter slaap wat uiteindelijk ook best gelukt is. En nu maar wachten en draaien en nog eens verzitten. Wel te rusten!
DINSDAG 30-09-2014.
Na een lange reis landen we vandaag (ook daar het 6 uur later was ivm tijdsverschil) zo tegen 13.00 uur op Jakarta. Daar moeten we eerst een visum kopen en aansluiten in een lange wacht rij. Daarna door naar de gate waar we wel op tijd mochten boarden maar omdat het zo lang duurde voordat iedereen in het vliegtuig zat, moesten we op de luchthaven dik drie kwartier in het vliegtuig wachten voordat we eindelijk weer konden vertrekken. Ik heb dit allemaal niet meegekregen want ik sliep alweer,hihi. Dan allemaal maar slapen en worden we wakker op een zonnig Sulawesi. Alles ging voorbeeldig en snel hadden wij allen de bagage. Nu op zoek naar de chauffeur die erg ongeduldig en gestrest op ons stond te wachten. Wilhelmina Spijkers en Party, hihi. Pikkedonker is het inmiddels wanneer we rond 20.00 uur in Hotel Pantai Gapura Makassar aankomen. Laten we het niet hebben over onze chauffeur want die had er echt zin in maar niet heus,hihi. Snel de koffers op de kamers, die er in het donker (en wat later bleek ook in het licht) er helemaal geweldig mooi en leuk en netjes en fijn en kortom geweldig uitzagen/uitzien, om vervolgens toch maar even wat te gaan eten in ons nieuwe onderkomen. Lekker gegeten en een grote fles (0,625ltr) Bintang, Ind. Bier. Erg lekker en wat later bleek, erg duur. Maar binnen is binnen. Moe maar voldaan gaan we tegen 23.00 uur lekker slapen. Tot morgen.
Woensdag 01-10-2014
Wow, wat hebben wij lekker geslapen, een superbed, superdouche en super ruimte, wat wil je nog meer. Afgesproken met J en M (Jan en Marla) dat we om 9,30 uur gaan ontbijten, prima. Lekker uitslapen tot 8,30 uur. Goed ontbijt, wel met eigen koffie voor mij, want ik ben een zeikerd mbt de koffie maar daar weten de collega’s alles van!! Daarna gaan we naar het zwembad omdat het hier supermooi en leuk is en omdat we gewoon alle vier moe zijn en aan vakantie toe. Heerlijk heel de dag in en aan het water en lekker geslapen, gelezen, geschreven en niks doen. Dit is Vakantie vieren, lekker ff bijtanken!! Later op de middag naar de lodge, zie foto, douchen en op zoek naar eten.
Was wel ff zoeken maar uiteindelijk toch wel wat gevonden en hebben we erg lekker gegeten, Marla wat minder maar dat maken we nog wel goed, deze vakantie! Dan lekker op ons Balkon een borrel gedronken, lekker zitten kleppen en tegen 01.00 uur lekker slapen en morgen gezond weer op!!
DONDERDAG 02-10-2014
Goede morgen allemaal, vandaag een beetje hetzelfde ritueel als gisteren met dit verschil dat ik aan de praat raak met een stel dat 3 weken op en rond Sulawesi aan het fietsen zijn. Chapeau, ik doe het ze niet na, hebben nu na 16 dagen 1150km gefietst. Afzien, slechte wegen, slechte omstandigheden en in tegenstelling tot Nederland kennen ze hier geen voorrang aan fietsers,hihi. Nee dat is niet eerlijk, erg vervelend maar erg knap, ik doe het ze niet na!!! Aardig wat gehoord over waar lekker eten is , ook in Toraja waar we hierna naar toe gaan, dus daar ben ik blij mee. Ook zie ik dat ze P20 (is een zonnebrand crème) hebben en vraag ik al snel of ze die hier ergens hebben kunnen scoren, want als het zo doorgaat komen wij tekort. Zij vertrekken morgen terug naar Nederland en wij mogen de restjes hebben en krijgen die even later dan ook, Lucky me. Wanneer we uitgekletst zijn gaan we verder naar het zwembad, Jan gaat terug naar de Lodge want is inmiddels erg verbrand op schouders en gezicht, die eigenwijze wil zich niet insmeren! Marla ,Bert en ik vermaken ons prima op, in en rond het water al dan niet met I Pad, balletje overgooien of gewoon zwemmen, zonnen en lezen. Rond 16.00 uur gaan we naar onze Suite,haha, terug, lekker douchen, Netbook schrijven en opmaken voor de avond. Heerlijk gegeten bij kampong Popsa, en weten we inmiddels dat we veel nasi, bami, Sate, Mie e.d. zullen eten wat wij erg lekker vinden, dus dat wordt zeker geen probleem. Nog snel ff sandalen scoren voor Jan en water en crackers voor morgen. Dat wordt een hele tour. Nu snel gaan slapen want moeten om 6.00 uur op, ontbijten en pleiten, op naar ons volgend avontuur t.w. Toraja Land, ook op Sulawesi maar dat lees je over een paar dagen weer. Doei!!

• 02 Oktober 2014 - 20:28

Mia En Jan Moonen:

Een goed begin van een mooi avontuur dat jullie zijn aangegaan.
    wat ziet het er prachtig uit!

• 02 Oktober 2014 - 20:46

Joan En Ad:

Hallo genieters,

Ik hoop dat het inmiddels beter met Jan gaat want als je zo verbrand bent dat is niet prettig.
    Maar wat is dat genieten, de foto's zien er ook geweldig uit. Nu gaat de reis beginnen want nu was het nog lekker luieren, zwemmen en lekker eten. Dit nemen ze jullie niet meer af. We zijn benieuwd naar de volgende verhalen.

Liefs,
    GOOL

• 03 Oktober 2014 - 21:59

Frank:

Hoi Wilma&Bert, Das nou eens een ontspannen begin van de vakantie zo te lezen!, leuk zo,n lodge op het water .Lekker veel bami en nasi eten daar, heerlijk !alvast veel plezier met de avonturen die jullie nog gaan beleven daar, groetjes Frank en Kim