Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Napier

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

30 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Napier

Vrijdag 29 Januari 2016
Half acht gaat de wekker, lekker douchen en om 9.00 uur ontbijten om vervolgens terug te gaan naar Ohinemutu, het Maoridorp, wat de oorspronkelijke nederzetting was van Rotorua. We gaan terug wat ik jullie gisteren al voorspeld had. Waarom, het blijkt een vroegere Maori gemeenschap te zijn met een eigen verhaal, winkel waar ze zelf de spulletjes met de hand maken en verkopen aan de toeristen al dan niet gesigneerd door een kunstenaar.
We kopen het eea en lopen ook even over het kerkhof waar de gevallenen van de verschillende oorlogen zoals Wereldoorlog I en II, Vietnam, Korea etc etc. begraven liggen en waar alles gerund wordt door vrijwilligers. We nemen een kijkje in de kerk en krijgen uitleg dat het een gemeenschappelijke kerk is voor zowel de Maori als de Katholieken. Ook zien we hier voor het eerst dat onze lieve heer ECHT over water kan lopen. We doneren wat voor de kerk, praten ff met de vrijwilligster en oh ja ik koop mijn boekje ober de Maori en gaan langzaam richting Governments Garden een vroeger badhuis en nu dienst doende als Museum, Cafe, Sportterrein, Groot terras en supermooie tuinen/grasvelden aangelegd, een mooie plaats, wat een ruimte!! Dan gaan we op zoek naar de Blue en Green Lake. Eerst verkeerd gereden maar uiteindelijk krijgen wij het gevonden. Erg mooi (althans de Blue Lake) parkeren de auto en gaan op onderzoek uit. We vinden een trail van 1 ½ uur lopen en zo’n kleine 6 km lang. We gaan op pad en het is lekker warm maar goed te doen. We lopen een paar honderd meter langs de weg en opeens worden we richting bos geleid, erg leuk, mooi en tropisch regenwoud wat wil je nog meer. Halverwege komen we een bord tegen van de Green Lake met een uitzichtpunt en gaan de andere drie daar even foto’s en filmpje trekken. Dan doorstappen en na 1 ¾ komen we lekker moe maar voldaan terug bij de auto. Snel naar huis, lekker douchen en een wijntje, dat hebben we wel verdiend. Even uitrusten en gaan we onze laatste avond terug naar Sabrosa? Mex. Restaurant en echt superlekker!!Aanrader. Dan op ons gemakje terug en gaan we buiten nog lekker wat keuvelen met Ann. M gaat naar bed. Al met al weer een geweldige dag!
Zaterdag 30 januari 2016
We staan 8.00 uur op, 9,00 uur ontbijten, 10.00uur pleiten en nemen we afscheid van een mooi, fijn en superschoon Motel met supervriendelijke, aardige mensen. Chinezen die het hebben gepacht en waar de man pas twee jaar geleden uit China naar NZ is gekomen. Zijn vrouw was hier al jaren maar hij werkte bij de regering als betoninspecteur en mocht niet zo maar het land verlaten. Na jaren wachten en inmiddels ook een succesvolle tweeling rijker krijgen ze het langzamerhand beter. Dan op naar Napier- Hastings. Lange goeie weg maar missen het uitzichtpunt met de watervallen, zo snel gaan we! Even een koffiestop en komen we tegen 13.30 uur aan in Parkside Lodge Napier. Erg klein, koffers kunnen nauwelijks open maar wel schoon en een heel fijn bed, blijkt later. Hoppa op onderzoek uit en gaan we eerst naar de haven en het winkelcentrum. Door de aardbeving van 1931 was heel het dorp verwoest en hebben dat in Art Deco stijl weer helemaal opgebouwd. Het ziet er allemaal er g mooi en nieuw uit. Winkel hebben zich ook aangepast want de eerste beste winkel in Art decostijl, daar zitten dames compleet in pakjes en hoedjes uit de jaren 30, erg leuk. Winkels supermooi maar ook superduur natuurlijk, een verjaardagskaartje kost $ 6,00 en is niks bijzonders. Anne en ik lopen wat te winkelen maar niet echt en na 10 mn. Zijn de mannen het al beu en gaan we ff een klein uurtje alleen en de mannen gaan naar het terras. Allicht!! Wanneer we terug komen bij de Lone Star cafe met bijpassende muziek drinken wij nog wat maar wel snel want het is kouder geworden, zeker uit de zon. Ik rook een sigaretje, krijg een asbakje, zo leuk dat ik vraag of ik hem mee mag nemen, hihi. Dat mag!! Als je maar eerlijk alles vraagt, het gaat nergens over hoor maar zo’n aluminium ding met de lone star cowboy al rokend, gewoon een hebbedingetje. Terug naar huis snel omkleden want we hebben honger. Charlie’s is gesloten en gaan we naar Thirsty Whale, een groot, luxe restaurant aan het water NapierPort, erg gezellig en superlekker. Wijntje erbij, natuurlijk, wat wil je nog meer. Tijdens het eten is het gaan regenen en kouder geworden. Afrekenen en ff naar de Countdown Supermarkt, wijn natuurlijk, en naar huis, nog één wijntje erbij en dan naar bed.

• 31 Januari 2016 - 00:28

Sandra Van Goch:

Wat een mooie verhalen Wilma (en Bert..

• 31 Januari 2016 - 00:28

Sandra Van Goch:

Wat een mooie verhalen Wilma (en Bert..

• 31 Januari 2016 - 07:30

Karin En Martijn :

Leuk hoor!!!!alsof we er een beetje bij zijn!!

• 31 Januari 2016 - 09:37

Johan:

nou als ik dit schijf is het zondag morgen 9 uur , ik hoor wel dat de wijntjes en het eten daar meestal goed is dus dan kunnen jullie het nog wel twee weken vol houden lekker genieten hoor ,(je bent weer bijna thuis )ook veel groeten aan allen van ons allen , later je broer

• 31 Januari 2016 - 10:17

Hans En Marja:

Hallo , jaja het gaat goed daar, genoeg te zien en te ontdekken. Wij zijn ook bijna klaar voor onze reis met veel sneeuw. Helaas (voor jullie) komen hiervan geen verslagen hihihi

• 31 Januari 2016 - 11:04

Elisa:

Wat een verhalen weer. Heerlijk! Geniet ze nog!!!! Allicht ;-)

• 31 Januari 2016 - 13:19

Len:

Lieve twee,
    Terwijl JP nog even een slaapje doet kan ik even jullie onze groeten overbrengen. We gaan zo naar Culemborg aangezien het de verjaardag is van Linde. 10 Jaar alweer. Hier loopt alles naar behoren, geen grote uitschieters zoals bij jullie behalve het weer. Het is winter volgens de kalender maar het heeft meer weg van herfst met veel storm en regen.! We doen het ermee.Veel groeten Wilma van de vrouwengroep. Ja, ook wij hebben deze week gegeten. Was gezellig. Ik ga naar het verjaardagsfeest. Wens jullie nog veel mooie dingen en wacht af voor het volgende bericht. Doei...!

• 31 Januari 2016 - 19:40

Jet:

Hoi, allemaal, ik lees en zie jullie foto,s en eten en drinken geen probleem daar, en de cultuur daar , gaat ook wel geen aanpassings moeilijkheden, veel te zien en te beluisteren naar de mensen daar, blij te horen dat het goed met jullie gaat, veel plezier nog en tot paps! Liefs Jet.x

• 31 Januari 2016 - 19:40

Ad En Joan:

Hallo lieve vrienden,

Wat we allemaal lezen staat NZ op ons lijstje!!!! Jullie doen het op jullie gemak en zien ontzettend veel.Het is geweldig te lezen wat jullie allemaal meemaken het eten en drinken is erg goed en de indrukken die jullie opdoen zijn nog geweldiger. Wij zien met genoegen het volgende verslag tegemoet.
    Heel erg veel liefs ut Gool.

• 01 Februari 2016 - 20:36

Marla:

Hallo alle vier A en M W en B in NZ
    Wilma ik voel nu ECHT wel afstand.
    Maar wat een leuke foto opnames van jullie in NZ
    Ik neem aan dat het relaxed en gezellig is, hebben wij ook altijd M en J en W en B , alleen dit jaar zijn we niet meegevraagd ?? waarom niet ..eigenlijk....grapje Wilma.
    Jan is met pensioen en dan heb je niet zoveel tijd meer blijkt nu , druk , druk en hier naartoe en daar naartoe , dit kopen , dat kopen opschieten, opschieten

Het valt me wel op, dat op de foto's in NZ, dat A dichter naar M is gegroeid, dan W naar B
    aan de andere kant zijn de lach uitdrukkingen van W en B iets uitbundiger !!
    als thuis psygoloog kan ik er wel iets mee.
    ik wens jullie nog een super reis en veel plezier en gezelligheid met elkaar
    doe voorzichtig en pas goed op elkaar en geniet
    liefs marla Jan