Candidasa, Bali - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Candidasa, Bali - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Candidasa, Bali

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

16 Oktober 2014 | Indonesië, Candidasa

Dinsdag 14-10-2014
7.30 uur opgestaan en koffie bij de buren gebracht. Ik was nog vergeten te vertellen dat Marla haar teen gebroken heeft………………………………grapje maar het zag in en in rood/paars en deed ook erg zeer. Nee hij is niet gebroken maar ze wilde als een jonge Hinde de zee in gaan en stootte zich verschrikkelijk aan een grote steen die in het water lag. Vandaag is hij al niet meer zo dik en paars en komt het allemaal goed. Om 8.30 uur zijn we gaan eten omdat we om 10.00 uur kant en klaar moeten staan want we gaan met een privéboot naar de overkant naar Gili Trawangan. Na een overheerlijke omelet met tomaten kaas en uien, de nodige koffie nemen we afscheid van een heel mooi en knus eiland met veel lieve en leuke mensen. Na een tochtje van 10 minuten komen we aan op het tweede eiland, t.w. Gili Trawangan, ook weer autovrij net als Gili Meno. Wat een contrast, veel levendiger en veel drukker maar ook veel meer jongelui, vooral waterratten in iedere vorm. Erg veel herrie, vanwege de drukte en wij (Bert en Ik) zijn meer van de Gili Meno. Maar we moeten nog zo’n kleine twee uur wachten en na ingecheckt te hebben gaan we de “Boulevard” maar eens verkennen. Wat een verschil, leuke winkeltjes, barretjes, restaurantjes en veel duikscholen en/of aanbiedingen om te duiken of snorkelen. Ik koop nog snel een dun (over je badpak) jurkje en dan wordt het tijd om aan boord te gaan. Een redelijk grote boot voor zo’n 76 mensen. De koffers gaan in het voorruim, we krijgen allemaal nog een flesje water en dan gaan we vertrekken. Een leuk eiland waar we even aan mochten ruiken maar wat we graag nalaten voor de jeugd! Dan een dik 1 ½ uur later zetten we voet aan wal op Bali. Oeps ff wennen aan de drukte, de verkopers en de taxichauffeurs! We hebben al snel onze chauffeur gevonden en die brengt ons in een super de luxe grote gloed nieuwe Toyota bus naar ons eerste adres in Candidasa. Een heel mooi Nirwana Resort en Spa, waar we een luxe bungalow hebben met gardenview, erg mooi. Jullie raden het al, snel omkleden en het zwembad in gedoken voor een (niet heuse) afkoeling. Na een 2 uurtjes ons weer gedragen te hebben als kids, gaan we douchen, omkleden en blijven we hier ook eten. Bert heeft een tafel aan het strand tegen de zee aan gevraagd met een beetje verlichting, erg romantisch en erg lief, maar het is niet zo Marla haar ding. Ik geniet met volle teugen. Heerlijk, erg lekker en Bert en Jan nemen nog een heerlijk toetje na, Warme Pisang met ijs en bolletjes watermeloen. Na het eten verdwijnen we om 21.30uur naar ons eigen optrekje om nog wat te lezen of mijn dagboekje bij te werken. En alweer is er een dag voorbij!! Het begint hard te regenen. Wel te rusten medereizigers!
Woensdag 15-10-2014
Vandaag staan we om 8,30 uur op en gaan we 9,30 uur ontbijten, luxe warre. Lekker uitslapen. We gaan proberen naar het dorp te lopen en uit te vogelen of hier in de buurt nog iets leuks te beleven valt en of er anders nog iets te bezichtigen is of wat al niet meer zij. Maar dat lees je straks dan wel weer. We zijn dus gaan lopen naar Bal Aga (trenganan) een pittoresk oud Balinees dorpje wat nog traditioneel is. We gaan lopen richting Candidasa dorp maar moeten op een bepaald moment links af, zegt jullie niets maar mij later wel, haha. Het is een kleine 5 km en het is erg warm. Wanneer we op de splitsing komen om OF naar Candidasa of naar het traditionele dorp te gaan komen we al snel de Duitse Bakkerij tegen en besluiten daar ff te gaan zitten en een colaatje te drinken. Het is dan nog een kleine 3 km. We lopen af en aan in de zon en in de schaduw maar is ook wel moeilijk want het verkeer rijdt hier links en wij kijken natuurlijk net andersom, wel grappig maar af en toe ook gevaarlijk. Hoe het ook zij we stappen gestaag door met af en toe een rust pauze en wanneer we er bijna zijn heeft Marla het helemaal gehad.
Het is zoals gezegd warm, soms zelfs heet, maar het is nog 500 mtr dus dat moet te doen zijn. We hebben het gehaald en we gaan naar binnen. Het is o.k. wel traditioneel, maar alles is hetzelfde, dezelfde zgn weefgetouwen, ondanks dat ik maar één weefgetouw gezien heb en elk “winkeltje” heeft exact dezelfde doeken, kleden, beeldjes en koper?? Snuisterijen. We geloven et wel en gaan na een half uur weer naar de uitgang. Buiten overleggen we ff en Marla en Jan gaan op een scootertje achterop terug en Bert en ik lopen terug naar Nirwana Resort. Onderweg stoppen we nog ff bij the Bakery en nemen samen 1 fles Bintang voor de laatste km.Kopen onderweg nog wat water en moe maar voldaan komen we aan bij het zwembad waar Marla en Jan inmiddels al een duik genomen hebben. Zij weten ons te melden dat het 7 km is naar Bali Aga dat zou betekenen dat wij 14 km gelopen hebben maar dat betwijfel ik. Dan nog ff en flutromannetje lezen,wat hier in ons stulpje lag, een heuse Bouquet Reeks, een Happy Hour Pina Colada, en dan gaan Jan en Marla naar hun optrekje. Wij nemen nog een Nirwana Delight (Pina Colada) en mijn boekie uitlezen en snel douchen en gaan eten, wat vervelend allemaal!! We eten erg lekker, zoals bijna elke avond, en drinken nog een heerlijk nachtmutsje, Cointreautje voor mij, P.C. voor Bert, jan een Bintang en Marla haar Whisky Cola. Erg lekker. Nu ben ik aan het schrijven, Marla ligt in haar mandje, denk ik, en Bert en Jan drinken en keuvelen nog wat aan het strand. Wat een geweldig leven!!! Tot morgen.
Donderdag 16-10-2014
We hopen 9.00uur te gaan eten en staan om 8.00 uur op. We gaan te voet alweer naar Candidasa dorp om wat van de plaatselijke markt en de tempel zelf te zien. Vol goeie moed gaan we op weg en eigenlijk is het niet eens zo gek ver, ware het niet dat het bloedheet is en inmiddels ook 11.00 uur. Maar als we bij ons inmiddels beroemde T splitsing komen gaat het eigenlijk steeds beter en komen we al snel allerlei winkeltjes tegen en gaan we lekker ergens zitten om wat te drinken en te shoppen tegelijkertijd. Ik mag van Jan niet vergeten te vertellen dat ik een beul en een slavendrijver ben dat ik ze wil laten lopen maar eigenlijk is het voor het goeie doel. Na de stop, wat gekocht te hebben lopen we door naar de tempel en inmiddels worden we ook wel lastig gevallen door straatverkopers die van alles heeeeeel goedkoop aan je willen verkopen. Waarom moten ze toch altijd zo hoog beginnen wanneer je toch weet, en zij ook, dat je het voor veel minder pas koopt. Maar goed, na wat geshopt te hebben en wat gedronken gaan we door naar de tempel die we uiteindelijk ook vinden maar waar we wel aan sarong aan moeten, dik, en daar is het toch echt veel te warm voor hihi of hadden we gewoon geen zin en viel het een beetje tegen omdat het niet aan onze verwachtingen voldeed. Later zagen we dat er boven op een heuvel een stuk oude tempel zichtbaar was met een hele steile lange nieuwe cementen trap maar ja toen was het al te laat en waren we al weer op de terugreis naar ons Resort. Onderweg maar weer even wat drinken en Marla koopt nog wat souvenirs. Hij blij, zij blij. Wanneer we weer terug zijn weten we niet hoe snel we ons om moeten kleden, badkleding aan en naar het zwembad want het is bijna Happy Hour, tijd voor onze Nirwana Delight, een soort Pina Colada, erg lekker! Even bal overgooien, wat zwemmen en lekker lezen en relaxen. Tegen 18.00 uur snel gaan douchen want ik moet van Jan om 19.00 uur klaar zijn, kan ik nooit wanneer ik ook nog mijn dagboek moet schrijven,maar ik ga nu snel stoppen want het is 18.45uur en ik moet me nog aankleden en optutten. Doei tot later!! Lekker gegeten en karaoke gedaan op de muziek van Benny Neijman en Maaskantje. Morgen verkassen naar ons laatste adres in Sanur op Bali. Nog 7 dagen, het aftellen gaat beginnen, het zal nu wel hard gaan! Wel te rusten en tot de volgende keer en natuurlijk weer allemaal bedankt voor de leuke lieve spontane reacties, doet me goed!! xxx

• 16 Oktober 2014 - 18:12

Mia En Jan:

Hee levensgenieters, met plezier jullie belevenissen gelezen, het is alsof je het hier aan tafel zit te vertellen Wilma.
    Marla beterschap.

• 16 Oktober 2014 - 18:58

Carla:

Zijn wel heel mooie gedetailleerde verhalen ben er bijna zelf bij

• 16 Oktober 2014 - 19:03

Christel:

Hallo meine Lieben, , liebe Wilma, Du schreibst so viel,ich möchte das lieber hören, wenn Ihr wieder zu Hause seid, mir ist das ztu anstrengend, das alles zu lesen und die Hälfte doch nicht zu verstehen, habbt noch supertolle Tage, viele liebe Küsschen an Euch...kommt heil wieder nach Hause......

• 17 Oktober 2014 - 05:20

Johan:

met veel belangstelling gelezen als of je een boek leest erg mooi allemaal geniet er maar van , O en doe marla beterschap wensen en liefs van ons tot snel je broer

• 17 Oktober 2014 - 09:49

Chantal:

ik ben wel een beetje sjaloers hoor! vooral dat etentje op het strand wouwiewee.
    jullie komen niks tekort hoor(lees) ik wel. Geniet nog lekker!

• 17 Oktober 2014 - 12:51

Tessy:

Ondanks de drankjes toch een sportieve vakantie. Dat Marla met een paarse dikke teen 7 km heeft gelopen is toch mooi. Anders stappen jullie maar in de tuktuk. Geniet er nog even van want de dagen vliegen om. Iedere morgen vroeg op staan in je vakantie kan wel maar niet op de weegschaal. Wat eten jullie lekker. Groetjes Tessy,

• 18 Oktober 2014 - 12:31

Anoniem:

Hallo Levensgenieters, het is een bijzonder dagboek, zo leuk dat er al zo'n 15000 volgers zijn. Hou vol en het wordt ooit nog uitgegeven.