Bacalar en Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Bacalar en Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Bacalar en Puerto Morelos

Door: Wilma Spijkers

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

18 September 2013 | Mexico, Puerto Morelos

Zondag 15-09-2013. Jullie zullen het niet geloven maar ook vandaag loopt de wekker om 4.00 uur af. We zetten zelf een bakkie koffie gaan douchen en doen een beetje op ons gemak want we zouden om 5.00 uur vertrekken. 4.55 uur komen wij als laatste de bus in en gaan we Flores Guatemale verlaten richting Belize. Het was niet erg bijzonder maar zoals gezegd we zijn verwend. Dit is niet ons land(en) ook al zijn er wel wat hoogtepunten. Gisteravond in Flores heerlijk gegeten in La Luna en daarna nog even naar het plein waar men de onafhankelijkheidsdag vierde. Erg grappig want gisteren was het in Flores Guatemala, morgen is het in Mexico en 21-09-2013 is het in Belize . Dus Honduras zal daar ergens tussenin liggen maar dat terzijde. Het wordt een helse dag en zullen uiteindelijk zo’n 12 uur gereden hebben in een bus en erg vreemd. Eerst gaan we neer de grens van Belize. Erg leuk denk je dan maar al snel blijkt dat we min of meer een achter uitgang nemen en zien weinig van het land. Aan de grens stapt een extra gids in, een speciale zgn lokale gids van Belize. We gaan als een speer via de douane door het land. Na anderhalf uur stoppen we om te ontbijten wat erg vet en erg vreemd gaat want, het zijn dollars maar dan de helft van dollars en dan nog 25 % extra erbij rekenen, hhi snappen jullie het nog?? We stoppen nergens en gaan na een fixe stortregen en een vet eierenontbijt verder richting grens Belize Mexico. Dan wordt het erg moeizaam met, in de bus uit de bus, paspoort wel, paspoort niet, wel stempel en geen stempel, kortom complete chaos. Ik wil er eigenlijk ook niet te lang bij stilstaan, het was een helse dag met een nieuwe superslechte bus waar niet één stoel heel van is. Nu wil ik echt naar huis, ik ben er klaar mee.
Supermoe en gestrest komen we om 17.00 uur aan in ons Hotel Laguna Bacalar in Mexico waar de lagune supermooi is maar waar we weinig lol van hebben omdat we EN moe zijn van de reis maar ook omdat het regent. We hebben nog nooit zoveel regen gehad als hier. Toch gaat de jeugd zwemmen en gaan wij een biertje drinken want dat hebben we wel verdiend. Jolanda komt ook wat drinken en we horen dat er een heuse Mexicaanse avond georganiseerd wordt incl. eten en zang en dans. Het spijt me maar het was een aanfluiting ondanks dat de dansers echt goed waren. Het eten stelde niets voor en was alleen wat soep en tortillachips en een soort buffetje maar jullie raden het al, er was geen vlees en Bert werd steeds chagrijniger. We houden het vol tot 22.15uur en moeten nog stemmen over hoe laat we morgen vertrekken voor onze laatste 2 of 3 nachten in Puerto Morelos. Het varieert van 4.00 uur tot 8.00 uur. We besluiten om 7.00 uur te ontbijten en tegen 8.00uur te vertrekken omdat er twee orkanen de kant opkomen waar wij naar toe gaan. Het zal dus sowieso geen relaxte laatste 3 dagen gaan worden. Dus voor nu wel te rusten en we zien wel wat het wordt. Een ding is zeker, we hebben nog een week thuis en dat hebben we hard nodig! Tot de volgende Wifi plaats met hopelijk meer goed nieuws. Wel te rusten. Ze doen wel hun best! Xx
Maandag 16-09-2013. We staan om 6.00 uur op en gaan douchen en ontbijten. Erg lekker gelukkig eens een keer een gewoon eitje,hihi. We vertrekken in onze tijdelijke bus waarvan de helft van de stoelen het niet doen of op een andere manier kapot zijn. We rijden zo’n kleine drie uur om even voor Tulum, weer een Maya ruïne stoppen voor koffie en …..je gelooft het niet, ik vind eindelijk mijn Mayaroutekaart, bij een pompstation. Onmogelijk stad en land voor gehad en ik had al een dure kaart gekocht (€ 10.00) waar ik achteraf niets aan heb want daar staat centraal Amerika op maar geen Mexico haha. Nu dus wel en echt een hele mooie kaart. Dan een superlekkere cappucino voor onderweg en rijden we door naar onze laatste 3 dagen stek in Puerto Morelos aan de kust, aan zee, waar we al zo lang op wachten en hopen. We komen vroeg in de middag aan en gaan meteen het zwembad in met bijna de helft van de groep. Natuurlijk is het geen supermooi weer maar we weigeren om weg te gaan en van alle kanten worden ligbedjes geronseld. Erg fijn en veel lol, onderbroekenlol . Je moet er iets van maken wanneer het niet iets is wat je verwacht maar zoals eerder gezegd we zijn verwend en dat realiseren wij ons ook wel. Dus lekker ff zonnen, waar geen zon is en dan wordt , het zwart, erg donkere wolken pakken samen boven ONS zwembad, dat kan toch niet zomaar??Nog ff uitzingen en dan begint het te druppelen, blijven nog ff wachten en dan moeten we helaas onze gezellige middag aan het zwembad afbreken en gaan lekker ff op de kamer lezen en dagboek schrijven. Zo tegen 18.00 uur lopen we ff het dorp in om een restaurantje te zoeken en hopen dan maar op lekker eten. Dat gaat helemaal goed komen. Vanavond nog ff versturen met foto’s erbij en dan zal het laatste reisverslag woensdag verstuurd gaan worden of op het vliegveld van Cancun wanneer we weer heerlijk naar huis mogen. We hebben er zin in! Dag allemaal xxx
Dinsdag 17-09-2013. Hoi heerlijk lekker!!! Vandaag mogen we uitslapen want deze laatste echte volle dag mogen we helemaal zelf invullen. Ik word om 9.00 uur wakker en doezel nog wat. Bert wordt ff later ook wakker en we gaan nog een beetje lezen in bed. Het is namelijk nog een beetje erg bewolkt. De twee orkanen Ingrid en Manuel hebben aardig huisgehouden in Mexico m.n. in Yucatan waar we nu ook zitten. Gelukkig hebben we er hier niet zo heel veel van meegekregen behalve wat stormen en veel regen en soms echte Hoosbuien. Zo rond 10,30 uur gaan we iets zoeken om te ontbijten en we komen Geert en Nicole tegen in het geweldige dorp (maar niet heus). We gaan met zijn vieren ontbijten bij een heuse broodjes zaak, bijna een croissanterieachtig iets. Errug lekker! Gewoon een ontbijtje met echt hele lekkere koffie.
Dan gaan we nog ff shoppen en worden een beetje kriegel van dat de ene verkoper 800 peso voor iets vraagt en de andere maar 200 voor exact hetzelfde beeldje b.v. Dan maar niets en denken we nog even na over een hele leuke spreuk, op mijn lijf geschreven die we ook gezien hebben en mis-schien morgen nog wel gaan kopen. Of ook niet we zien wel. Ik ben klaar met Midden Amerika. Daarna gaan we met Jolanda Paul Geert Nicole en wij lekker zwemmen en kunstjes doen in ons zwembad en net wanneer we willen gaan zonnen wordt het donker en gaat het binnen één minuut niet stortregenen maar HOZEN! Met bakken komt het uit de hemel, zoveel kennen wij nog niet eens, hihi, maar ook hier blijkt maar weer eens, mannen blijven jongens en zo kan het gebeuren dat de mannen en Jolanda gewoon in de stromende regen in het zwembad blijven liggen want ze zijn toch al nat en dat is natuurlijk een waarheid als een koe. Even later is het weer opgehouden en na nog ff gezeten te hebben gaan we douchen en ons opmaken voor het eten bij de Italiaan, hadden we Lola beloofd. De groep wordt steeds groter en zo kan het gebeuren dat we met z’n 10 en zijn en wordt het toch nog een gezellige avond. Lola verzorgt ons prima en wanneer we afrekenen help ik haar ff mee. Dan naar ons hotel voor een laatste borrel op het buitenterras waar het erg hard waait maar nog heerlijk toeven is. Om 22.00 uur gaan we naar de kamer en besluit ik alsnog mijn voorlaatste dagboekverhaal te schrijven en te versturen. Morgenmiddag laat gaan we vertrekken naar Nederland en hopen we gezond en wel te landen in Amsterdam op donderdag middag. Je leest me nog één keer en dan is alles voorbij v.w.b. deze vakantie.

• 18 September 2013 - 09:00

Hans En Marja:

Geniet nog even en een goede terugreis. See you soon.

• 18 September 2013 - 10:23

Christel:

Nun braucht Ihr sicher wieder Urlaub um Euch von der anstrengenden Reise zu erholen. Passt gut auf Euch auf.......guten Heimflug und Kussches...Christel

• 18 September 2013 - 15:00

JOAN EN AD:

Hallo lieve vrienden,

Als we tussen de regels door lezen, krijgen wij het gevoel dat het niet de reis is van jullie dromen???
    Wij vonden het schitterend maar wij hadden dan ook wel prachtig weer zelfs TE WARM!!!!
    Gelukkig horen we de verhalen snel, dus dan kunnen jullie het ons zo vertellen. Niet dat je niet duidelijk schrijft maar dan kunnen we ook iets vragen.
    Een hele fijne dag nog en een behouden thuiskomst!11!!!!!!

Heel veel liefs,
    Wij

• 18 September 2013 - 15:06

Len:

Dan toch afscheid nemen! Maar, dat betekent dat wij jullie weer snel zullen zien in ons landje waar inmiddels de herfst haar intrede heeft gedaan.
    Bereid je maar voor op een koud NL. Goeie reis en tot snel. Liefs Len

• 18 September 2013 - 15:17

Tessy:

Hoi Wilma en Bert,
    gelukkig dat jullie in Mexico niet veel van de orkanen mee gekregen hebben. Dat stukje vlees wat Bert gemist heeft eet ie thuis wel weer op. Hopelijk verloopt de vlucht prima en zijn alle stoelen in het vliegtuig wel heel. Behouden thuiskomst en hopelijk gaan jullie lekker na genieten.
    Groetjes Tessy,