Bay of Islands - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

21 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Dinsdag 19 januari 2016.
Na het gebruikelijke ochtendritueel, opstaan, douchen, ontbijten gaan we inpakken en zo tegen 9.30 uur aanrijden richting Bay of Islands. Het was leuk, 2 dagen Auckland maar ook goed zo. Een grote stad maar als je hier langer zou blijven ga je toch andere dingen ondernemen zoals musea of in de buurt naar wandeltochten kijken. Dus best goed zo. We besluiten zo’n beetje de route te volgen van een NZ echtpaar die een mooie 4 wekelijkse tocht hebben voorbereid. We rijden zo’n 40 km en komen al snel in de buurt van Wenderholm Regional Park. Het is vrij voor publiek en er staan geweldig mooie Pohutukawabomen, ook beter bekend als de NZ kerstboom. Hier zien we ook voor de eerste keer de Tiu vogel (zwart met blauw glimmende vleugels) en de Vantail vogel, klein en scheert rakelings langs je hoofd op zoek naar insecten. Ook is er een geweldig mooi ,klein strand en is het er erg rustig. Supermooi om te zien en het water is heerlijk warm volgens A en M. Dan snel door naar Puhoi een dorpje dat eigenlijk afstamt van de Bohemen, Tsjechië, met een historische pub, klinkt goed maar het is nog te vroeg voor iets lekkers. Ook is er een hele grote kaasmakerij maar die gaat aan ons neus voorbij. Door naar Wellsford en Kaiwaka met een steile klim naar Brynderwyn waar je een geweldig uitzicht hebt. Mooie foto’s dus. Na een kleine 100 km is het dan eindelijk zover en naderen we Waipu, een dorp met een Schotse achtergrond waar ik me al helemaal op verheugde. Wat schetst mijn verbazing, Ann hoeft hier ziet zo nodig te stoppen, ze heeft het al gezien. Het is er erg rommelig en een zootje ongeregeld en wellicht ook de verkeerde Schotten, zonder doedelzakken etc. hihi. We hebben er wel veel lol over maar rijden gestaag door, we gaan in tijdnood komen. Dan door naar Whangarei, naar de Town Bassin, een nieuw bouwproject met vele gezellige tearooms, barretjes en restaurants en een geweldig mooie Jachthaven. We gaan er wat drinken en lopen wat rond, duiken op de Ware Jacob, een Nederlandse Tweemaster die hier aangemeerd ligt. Leuk maar niet leuk genoeg om een praatje mee te beginnen. Snel door naar Kawakawa waar we de beroemde openbare toiletten gaan bezichtigen, eerst niet gevonden maar uiteindelijk dan toch. Gelukkig maar want ontworpen door de Oostenrijkse Architect Huntertwasser (toepasselijke naam) is het echt de moeite waard, erg mooi en leuk gemaakt!! Hij heeft hier na zijn pensioen gewoond en is hier ook gestorven. Blij dat we het toch gezien hebben. Snel door naar ons App. In Kerikeri want het loopt al tegen zessen. Lieve, aardige mevrouw komt ons tegemoet en legt alles uit. Het is geweldig, goed gedaan Ann! Twee hele mooie grote kamers met hoge plafonds, ieder een eigen badkamer en een zwembad, BBQ, Prieeltje, groot balkon kortom een plaatje midden in de natuur. Ann, Toppie! Snel uitpakken en iets lekkers gaan zoeken om te eten. Vinden een Italiaan waar onze broek van afzakt, zo NIET uitnodigend, zoals geen auto’s parkeren voor de deur, niet roken voor de deur, dan ga je maar een eindje wandelen etc. Eeeej zoek het uit, we vinden binnen 5 min de Black Olive en hebben er verrukkelijk gegeten!! Moe maar voldaan naar huis en MS……….mee slapen!
Woensdag 20 januari 2016
Een heuse echte eerste Off Day, yes ook wel fijn. Na een supergoeie nachtrust, de eerste van deze vakantie, slapen we tot 8,30 uur en gaan lekker uitgebreid ontbijten. Lekkere koffie en we kunnen er ff tegen. Dan heerlijk op balkon lezen, puzzelen, willen eigenlijk gaan zwemmen maar het betrekt en wordt slechter weer, helaas. Dan lekker relaxen, M gaat slapen en wij lezen nog wat om vervolgens naar de grote supermarkt te gaan want we gaan vanavond BBQ-en. Naar Kerikeri, ons dorp,en worden al snel de Steaks en Lamscoteletten met kruidenboter en stokbrood en sla etc. afgerekend. Teruggekomen in ons App. Gaan Ann, Mathew en Bert naar de Baai lopen hier beneden in het dal en ga ik mijn dagboek schrijven.
Ik voel me niet zo lekker en heb denk ik, een flinke kou opgelopen van de airco, jammer maar helaas. Ik laat me niet uit het veld slaan en zit hier nu heerlijk te zweten met paracetamol en een wijntje, ja dat moet wel doorgaan want ik heb wel vakantie. hihi Dan komt de meute terug en vraag aan B om de foto’s op mijn netbookje te zetten, kabeltje vergeten. Je gelooft je oren en ogen niet en moeten we wat gaan verzinnen of ergens een kabeltje kopen want kan ander geen foto’s bij de verslagen plaatsen en dat zou toch jammer zijn. Dus zijn Bert en Mathew terug naar het dorp om te zoeken, lief he!!?? Wanneer het gelukt is zien jullie het vanzelf maar voor nu alle goeds van ons want later is de BBQ en lekker wijntjes drinken want we hoeve niet meer te rijden. Dus wellicht tot overmorgen of zo. Blijf gezond allemaal en morgen gaan we varen in the Bay of Islands. Doei.
Donderdag 21 januari 2016
Ons Mam is vandaag jarig, proficiat aan allen! Zo eeej moeten wel vroeg opstaan, 6,30 uur ongeveer want moeten om 9.00 uur bij Paiha om daar de boot naar Russel te nemen waar we weer met een andere boot een hele dag de Bay of Islands onveilig gaan maken. Wanneer we op weg gaan is het niet erg mooi gesteld met het weer. Maar daar zijn we op voorbereid. Met Jasjes en handdoeken gaan we op pad en voordat we 10 min. Op de boot zitten trekt het helemaal open. Het wordt blijkt achteraf een superdag. Supermooi weer zo’n 28 gr. En iedereen is op het eind van de dag dan ook min of meer verbrand.Al snel worden Ann en ik eruit gepikt om de zeilen te hijsen van het Grootste zeil, nou dat valt nog best tegen. Wanneer we ergens midden tussen de eilandjes varen (bay of islands) legt de kapitein zijn boot stil en gaat er een groep waaronder A en M naar het strandje van een van de eilandjes. Wij blijven aan boord en kunnen vanaf de boot duiken springen en andere doldwaze capriolen uithalen. Haha een lust voor het ook en ik geniet wanneer de jeugd in de touwen klimt, en vecht om wie het eerst boven is of wanneer iemand met een touw met een grote bol eraan van het schip springt, duikt en wat al niet meer zei. Heel erg leuk om te zien. A en M komen na een klein uurtje weer terug aan boord en wordt er een heerlijke lunch geserveerd. Sla, kip en aardappelsalade, erg lekker, wijntje erbij en het is zomer!!Sorry folks, hihi. Daarna gaan we op de zeilen terugvaren en dat duurt erg lang en daar verbranden we dan ook het meeste van hihi. Maar hoe het ook zei het is een hele mooie en gezellige dag geweest. Wanneer we weer terug aan land zijn gaan we nog ff op zoek naar een kabeltje om de foto ’s op de laptop te zetten en na veel gezoek hebben we iets gevonden, redelijk universeel en 30,00 NZ dollar, maar dan hebben jullie tenminste wat foto’s om je aan te vergapen. Dan nog wat wijn scoren en gaan we snel douchen en naar de Black Olive voor een overheerlijke Pizza en Lamsbout! Moe maar voldaan gaan we op tijd slapen.

• 22 Januari 2016 - 08:44

Jet:

Hallo, luitjes, kunnen jullie het zo nogal hebben,stond vanmorgen op en ja hoor een mail van jullie,erg leuk om te horen dat het goed met jullie gaat en veel indrukken opdoen.
    Veel plezier, Wilma hou oe goe, pas goed op elkaar en have fun, groetjes Jet, ( ik ga wel werken )

• 22 Januari 2016 - 09:21

Hans En Marja:

Zo weer een mooi verslag. Klinkt allemaal erg goed en fijn dat het weer toch nog mee zit. Geniet verder. Groetjes

• 22 Januari 2016 - 14:12

Peter Nefs:

Hoi Wilma,Bert,Ann, Mathieuw

Goed te horen dat alles goed gaat,en dat alles lekker smaakt en dat het weer goed is.
    Hier is het net boven 0, maar gelukkig niet glad of zo.
    groetjes,

Ankie en Peter

• 22 Januari 2016 - 18:47

Joan En Ad:

Hallo alle 4,

Geweldig om je verslag te lezen!!!! Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben, en jullie hebben nog heel wat weken dus..... Wij zien met verlangen het volgende verslag tegemoet.
    Groetjes, Joan en Ad

• 22 Januari 2016 - 19:26

Margo Vesters:

Hoi Wilma en Bert, wat een genot om je reisverslag te lezen! Ik zie je zitten, wijntje, sigaretje
    En typen maar. Vermoeiend lees ik maar de moeite waard ook. Zucht, ik ben maar een klein beetje jaloers hoor

• 22 Januari 2016 - 20:53

Chantal:

O heerlijk zo'n, zee, strand, wijn! Ik ben echt Sjaloers!
    Geniet lekker met zijn viertjes. Leuk om te lezen!
    Xx

• 22 Januari 2016 - 21:38

Kim En Frank:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen!
    Wij zijn wel een beetje jaloers hoor.

Heel veel plezier nog! Geniet
    Liefs Kim en Frank

• 23 Januari 2016 - 09:36

Ton Van Goch:

W

• 25 Januari 2016 - 19:21

'sLil:

Wat een mooie verhalen alweer! Geniet er lekker van xxx