Onderweg naar Coromandel - Reisverslag uit Papakura, Nieuw Zeeland van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Onderweg naar Coromandel - Reisverslag uit Papakura, Nieuw Zeeland van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Coromandel

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

25 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Papakura

Zondag 24 Januari 2016
We gaan niet zo heel vroeg opstaan omdat we denken dat in Papakura niet zo heel veel te zien en/of te doen is. Dus de laatste dingen inpakken en eerst een goed ontbijt nuttigen! We nemen afscheid van een supermooi plekje Kerikeri en Jean en Ian, vooral onze gastvrouw die erg lief en zorgzaam is. Ze geeft ons nog een tip om een andere route te volgen en we gaan op weg naar Coromandel. We rijden via Kaikohe naar Omapere. Hier vinden we Gigantische Zandduinen en hier werd ook de Film Lawrence of Arabia opgenomen, erg mooi. Dan rijden we richting Waipoua Forest, geweldige bossen en Tropisch Regenwoud met de beroemde Kauri bomen. De Kauri is een soort Naaldboom die men enkel in het Noorden van het Noord-Eiland van NZ vindt en kan tot zo’n 4000 jaar oud worden. We parkeren de auto en vinden een van de oudste bomen de Tane Mauta, 2000 jaar oud en erg indrukwekkend. Er staan ook nog de Four Sisters maar die zijn een stukje jonger. Om sommige bomen te vinden moeten we wel een wandeltocht van 1 ½ uur doen en daar hebben we helaas geen tijd voor. ( en dat heen en terug ) Daarna snel doorrijden naar Dargaville en gaan een kop Capuccino, wat achteraf een kop hete melk blijkt, drinken. Snel door naar Wangarei de Highway 1 op. We moeten naar Papakura en hebben de tijd hard nodig. Bij Warkworth komen we in een echte File (trafficjam) en die duurt zomaar een klein uurtje. Uiteindelijk komen we later dan gepland aan in Pioneer Motorlodge Motel, achteraf een echte afrader!! Op zich was het okay en groot genoeg maar later bleek dat het er bloedheet, geen airco en totaal geen ventilatie inzat. PPFFF Echt erg vooral s’nachts. Ik doe geen oog dicht, maar daar staat tegenover dat wanneer we iets zoeken om te gaan eten, uiteindelijk toch voor het “commerciële” Stampede Steakhouse gaan. Hier eten we alle vier erg lekker, een paar wijntjes en gratis Irish Coffee na, daar we zo lang op het eten moesten wachten. Niks te klagen dus. Jammie erg lekker!! Natuurlijk moesten wij ff vertellen hoe een echte I.C gemaakt dient te worden, hihi. We mistten n.l. de suiker, de warme Jameson en hete Coffee. Maar nee hij was echt erg lekker, maar anders!! Snel naar huis, nog een laatste wijntje en dan naar bed. Dan wordt echt de nacht een ware hel, althans voor mij. Veel herrie, bloedheet in de kamer. Eerst hoor ik A en M zo rond half 5 in de morgen kletsen, denk ik dat het buiten is. Dan komen de andere buren thuis en uiteindelijk gaat Bert uit Bed om tegen zes uur iets te zeggen van de herrie die ze maken. Toch val ik uiteindelijk toch nog een uurtje of twee in slaap, gelukkig.
Maandag 25 januari 2016
Om 8.30 uur staan we op en niet van harte! Moe gaan we douchen en ontbijten en snel pakken en wegwezen. Niet naar toe gaan! Dan eerst ff naar de supermarkt, De Pack‘n Save, en die is erg fijn en goedkoop. Door naar Coromandel en onderweg een paar fotostops . Wel hebben we een hele leuke ervaring bij onze koffiestop, Bugger Cafe, Superlekkere koffie en heel veel humor op de WC, het Restaurantje, de placemats, ja eigenlijk een toppertje. Snel door en nemen we de kustroute naar ons nw onderkomen een bungalow on top of the hill, waanzinnig en een superuitzicht, Ann je mag weer blijven!!! Eindelijk zijn we er en na eea bewonderd te hebben gaan we lekker wijntje doen, lezen, muziek luisteren en alles wat ieder voor zich ff wil en nodig heeft. A en M gaan naar beneden naar het strandje en BenW gaan de eerste 10 dagen intekenen op de kaart. Tegen 17.30 uur zijn Aen M terug van het strandje en bomen we wat over de rest van de route, wat moeten we nog veel afleggen!! Nu is het bijna 18.30 uur en gaan we iets te eten zoeken, daarna zal het wel weer een wijntje worden en wellicht eens een keertje op tijd naar bed en echt slapen. Doei!!

• 26 Januari 2016 - 11:28

Johan:

NOU NOU het is echt afzien in jullie leven en zeker deze 4 weken daar met zun 4 en
    genieten maar liefs van je broer