Auckland New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu Auckland New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wilma en Bert Spijkers - WaarBenJij.nu

Auckland New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Bert

18 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo Allemaal,
Zondag 17/01/2016
Nou hier begint dan ons grote avontuur. Zondagmorgen 17-01-2016 komen we (laat ik voor mezelf spreken) doodmoe aan. Gebroken, erg lange reis maar vooral het lange wachten op Hong Kong Airport. Erg duur, 4 koppen koffie $ 35,00. Maar we zijn er en onze reis kan beginnen. Mijn eerste indruk van NZ is niet wow. Veel verschillende bouwstijlen hier en daar zelfs een rommeltje en op sommige plekken doet het mij aan Oost Duitsland denken of iets van dien aard. Maar wellicht veranderd dat beeld nog. Snel door de douane, nou ja snel, zo’n dik uur later zijn we door de douane, inclusief 1 slof sigaretten, jawel 2 pakjes teveel. Maar BenW zijn wel wat gewend en niet zo bang dus na mijn bergschoenen nog gecontroleerd hebbende konden wij op pad op zoek naar de gehuurde auto. Mathew gebeld en binnen 10 min. Werden we gehaald en naar de auto een grote Van gebracht. Een Toyota “Previa” Van. Snel op zoek naar ons eerste onderkomen in Auckland, Big City en hebben we in een groot Hotel Waldorf, een klein appartementje. Netjes en okay. Dan op onderzoek uit en gaan we eerst naar the Princess Wharf , Ferry Building, eigenlijk ook wel the Waterfront genoemd, waar we ons eerste wijntje nuttigen en 2 biertjes, $ 58,00 = € 35,00 dus dat is nog te doen, hihi. Iets zoeken om te eten en komen we uiteindelijk terecht bij Prego, een Ital. Restaurant waar we alles behalve Pasta Of Pizza eten. Hertenfilet, Lamsfilet en Biefstukken van 300 gram. Alles even superlekker. Moe maar voldaan gaan we naar bed waar ik nog wat probeer te lezen maar nog geen halve blz. ver kom of ik val in slaap.
Maandag 18 januari 2016
Ontzettend slecht geslapen, erg warm, geen airco, en een man die veel moet hoesten en hopelijk nu eindelijk van zijn `verwaarloosde` kou afkomt. Maar dat mag de pret niet drukken dus douchen en ontbijten. Dat is minder, alles is zoet, maar de koffie is erg lekker dus dat maakt veel goed. Dan op zoek naar een winkel voor water. Mathew is erg op zichzelf, loopt vaak alleen en erg snel, en wij lopen daar achteraan. Maar vroeg of laat zal hij toch wel moeten wachten op de rest, hihi. Op de terugweg lopen we over het Oude kerkhofje uit eind 19e eeuw, erg indrukwekkend en midden in een woonwijk met hotels en winkels in de wijk Grafton. Dan op naar Mount Eden , (onder Construction) met een schitterend uitzicht over heel de stad. Erg veel wind en we besluiten toch om te voet naar boven te lopen, alleen maar stijgen, waar we uiteindelijk moe maar voldaan toch boven arriveren! Na wat foto´s genomen te hebben via een andere weg naar beneden en hebben we onze tweede excursie erop zitten. Toen door naar St Patricks Cathedral waar de ouders van M getrouwd zijn in 1960. Het is inmiddels wel voor een dikke 12 miljoen dollar verbouwd en dat is wel te zien. Dan gaan we naar de Sky Tower 328 meter hoog en komen we erachter dat ik mijn eerste voordeeltje kan behalen, wat denk je wat, 60 jaar en ouder krijgen korting en niet zomaar wat, wel $ 5 dollar.hihi. Dan wat ansichtkaarten gekocht en op zoek naar een restaurant. Uiteindelijk wordt het Ponsonbe street en komen we uit bij een Chinees Rest. Waar we echt overheerlijk eten, sinds China niet meer zo lekker. Moe maar voldaan gaan we zo tegen 21.30 uur naar huis, drinken we wat en ik doe mijn dagboek. Dus morgen gaan we richting Bay of Islands. Oh ja, vergeten, voor diegene die zo benieuwd waren naar de films die ik in het vliegtuig heb gezien, hier komen ze dan: the Martian, met Matt Damon, Bridge of Spies, The Intern, Mission Impossible deel 85. Hihi zo iedereen op de hoogte dan ga ik nu een sigaretje roken en houdoe warre!

• 18 Januari 2016 - 16:27

Len:

Lieve Wilma. Zijn jullie dus nu echt op reis!! Ik snapte er echt geen donder meer van aangezien JP steeds tegen me zei : , Wilma heeft gebeld' en ik veronderstelde dat jullie reis reeds was aangevangen. Maar goed, dit misverstand is dus uit de wereld en jullie zijn nu echt onze tegenvoeters; de grote reis is begonnen en naar ik vermoed met de leuke en minder leuke dingen die bij een dergelijk grote reis horen. Maar, als je weer lekker bent uitgerust van de reis voelt alles anders en begint het grote genieten.
    Fijn dat jullie er zijn, geniet van alle mooie dingen en van elkaar. Ik stuur jullie alle liefs en een dikke kus. Len

• 18 Januari 2016 - 18:03

Hans En Marja:

Hallo allemaal, HET avontuur is dus begonnen. en dan nu al vanalles gezien. Dat worden weinig weintjes en biertjes met die prijzen hihihi.
    Veel plezier en een fijne reis. Hans en Marja

• 19 Januari 2016 - 06:51

Bas Schuit:

Wilma en Bert,
    Zo te lezen is de kop van de vakantie er af.Geniet.

• 19 Januari 2016 - 07:28

Johan Elly:

erg veel mee gemaakt al en dat zo aan het begin mooi hor
    geniet er van en rust ook een keer ui liefs van ons

• 19 Januari 2016 - 17:58

Carla Hans:

Ai zuinig dan met de drankjes

• 21 Januari 2016 - 14:31

Ria:

Hallo wilma gefeliciteerd met ons mam en geniet van jullie fijne vacantie heel veel grtjes van kees sria srico en.emerh xxxxxlove you all xxx

• 21 Januari 2016 - 14:34

Ria Van Den Broek:

En natuurlijk je zusje xxxx